۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۱۸۸

تحصیل بیش از 4 هزار دین‌پژوه در مراکز علوم اسلامی شهید بهشتی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آذربایجان شرقی از تحصیل بیش از 4 هزار و 700 دانش پژوه در مراکز علوم اسلامی شهید بهشتی سراسر کشور خبر داد.
حجت الاسلام مشهود عينلو، مدير حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان آذربايجان شرقي
حجت الاسلام مشهود عینلو، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان شهید بهشتی واحد تبریز در سال 1379 آغاز به کار کرده که هم اکنون پس از گذشت 12 سال از فعالیت این مرکز 425 دانش پژوه تبریزی مشغول تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که 32 مرکز در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از 4 هزار و 700 دانش پژوه در مراکز علوم اسلامی شهید بهشتی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تبریز همواره جزو فعال ترین مراکز کشور محسوب شده است.

حجت الاسلام عینلو با اشاره به این‌که هم دانشجویان و هم فارغ التحصیلان دانشگاهی امکان تحصیل در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تبریز را دارند، گفت: دین پژوهان این مرکز در 6 ترم 64 واحد درسی اعم از صرف و نحو عربی، تفسیر و تدبر در علوم قرآنی، حدیث شناسی، کلام، فلسفه، منطق، تاریخ اسلام، فقه، جریان شناسی فکری ایران معاصر، آشنایی با ادیان، آشنایی با فرق و عرفان اسلامی و ... را می گذرانند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آذربایجان شرقی از استقبال دانشجویان اهل سنت برای تحصیل در این مرکز خبر داد و گفت: هر ترم بیش از 700 داوطلب تحصیل وجود دارد که به علت محدویت امکانات و فضای آموزشی تنها قادر به پذیرش 200 دین‌پژوه هستیم.

وی با بیان این‌که کلاس های آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز تبریز عصر روز چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته برگزار می شود، گفت: در هر ساعت 10 کلاس آموزشی با حضور اساتید برجسته حوزوی و گروه معارف دانشگاه تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام عینلو هدف اصلی فعالیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را فهم دین و تبلیغ مبانی اسلامی دانست و اظهار داشت: تحقق حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه، دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، تربیت نیروی متدین برای نظام اسلامی، تهذیب نفس، بصیرت بخشی و تفقه در دین از دیگر اهداف محوری این مرکز است./935/پ202/س
ارسال نظرات