۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۱۴۸۱
آیت الله شبستری:

حزب الله لبنان برای همیشه مسلح باقی خواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز ضصمن محکوم کردن سخنان اخیر دبیرکل سازمان ملل مبنی بر خلع سلاح حزب الله لبنان، گفت: به کوری چشم آمریکا و اسرائیل حزب الله لبنان برای همیشه مسلح باقی خواهد ماند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر رییس جمهوری به کشورهای آمریکای لاتین اظهار داشت: این سفر موفقیت آمیز، نشان از منزوی شدن آمریکا و نفوذ ایران در آمریکای لاتین داشت.

وی با تاکید بر اینکه گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین و دیگر ممالک جهان موجب نقوذ بیشتر انقلاب اسلامی و استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود، تصریح کرد: در شرایطی موج بیداری اسلامی و جنبش وال استریت ترس و واهمه بر جان نظام سلطه انداخته، قطعا در آینده نزدیک شاهد پیروزی قاطع مسلمانان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به سخنان دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه؛ اگر می خواهیم لبنان آرامش بیشتری پیدا کند، باید حزب الله لبنان خلع سلاح شود، خاطر نشان کرد: قطعا سخنان دبیرکل سازمان ملل، سخنان و خواست قلبی آمریکا و اسرائیل بود که از زبان بان کی مون مطرح شد که البته با موضع گیری صریح و قاطع سیدحسن نصرالله مواجه بود.

آیت الله شبستری ادامه داد: ما نمازگزاران جمعه تبریز و ملت های مسلمان، حرف های جدید دبیرکل سازمان ملل را محکوم کرده و اعلام می کنیم که به کوری چشک رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان غربی ‌اش؛ حزب الله لبنان برای همیشه مسلح باقی خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، خواستار گسترش این سنت حسنه الهی در سطوح مختلف جامعه شد و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات ارزشمندی در احیای موقوفات صورت گرفته، اما هنوز با ایده‌آل‌ها و حد مطلوب فاصله داریم، نظام اسلامی نیازمند موقوفات جدید در عرصه‌های مختلف است.

امام جمعه تبریز افزود: اگر موقوفات به معنای اخص احیا شوند و این فرهنگ در سطوح مختلف اجتماعی به صورت صحیح ترویج یابد، درآمد حاصل از موقوفات بیش از فروش نفت خواهد بود و بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود، البته جلب اعتماد عمومی و عمل به نیات واقفان لازمه ترویج فرهنگ وقف است.

آیت الله شبستری تصریح کرد: با وجود افراد متمکن و متدین در کشورمان وضع فعلی برای وقف موقوفات جدید رضایت‌بخش نیست و از این رو آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این بخش را طلب می‌کند، بایستی نقش وقف به عنوان صدقه جاریه در زندگی اخروی تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ سنت حسنه وقف نباید تنها به هفته وقف محدود شود، گفت: ارائه آمار دقیق برای تنویر افکار عمومی از نحوه مدیریت موقوفات و هزینه‌کرد درآمدهای حاصل در محل نیات واقفان عاملی موثر در جذب مومنان برای رو آوردن دوباره به انجام سنت حسنه و باقی وقف است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته هوای پاک، خواستار همکاری عموم مردم برای کاهش آلودگی هوا و گسترش فضای سبز شد و اظهار داشت: هوای پاک مساله ای حیاتی برای زندگی بشر است و نباید به سادگی از کنار این مساله حیاتی عبور کرد.

وی با تاکید بر این‌که حراست و حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست، گفت: هر کس به نوبه خود بر اساس تکلیف دینی بایستی از محیط طبیعی پیرامون خود حفاظت کند، در حقیقت حفظ محیط زیست عزم همگانی را می طلبد که در این زمینه هر قدر هم منابع صرف شود، بجا است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به فرا رسیدن 28 صفر، خواستار برگزاری هرچه باشکوه تر ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری دهه آخر ماه صفر شد./935/پ201/ص
ارسال نظرات