۰۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۵۷۶

فعالیت 6 مدرسه علمیه برادران در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل از فعالیت شش مدرسه علمیه برادران در این استان خبر داد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل
حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‌ اظهار داشت: هم اکنون شش مدرسه علمیه در شهرهای اردبیل، خلخال و مشگین شهر فعالیت دارند که هنوز سطوح عالی حوزه در این استان دائر نشده است.

وی علت این امر را عدم شناخت از ظرفیت‌های موجود در مدارس علمیه و نبود زیرساخت‌های آموزشی لازم دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه مهاجرت طلاب این استان به شهرهای حوزوی بزرگ همچون قم، مشهد، تبریز و ... موجب شده تا این استان با کمبود روحانی و مبلغ روبه‌رو شود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که امر اعزام مبلغ به این استان در ایام مختلف تبلیغی سال صورت می‌گیرد، افزود: برای راه‌اندازی سطوح عالی حوزه و توسعه مدارس علمیه استان نیازمند هجرت استادان به اردبیل هستیم، کمبود استاد سطح عالی یکی از مشکلات این مرکز است.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل تقویت مدارس علمیه شهرستانی را نیازمند مهاجرت استادان مجرب بومی و غیربومی از قم به استان‌ها دانست: تمرکززدایی از قم بایستی همراه با تقویت مدارس علمیه شهرستانی باشد، در این‌صورت شاهد رغبت طلاب برای ادامه تحصیل در زادگاه خود خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی مدارس علمیه جدید در دیگر شهرهای استان اردبیل، اظهار داشت: طرح توسعه مدارس علمیه در شهرهای استان اردبیل در دستور کار این مرکز است که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد حضور بیشتر جوانان در عرصه کسب علم و معرفت باشیم.

حجت الاسلام نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح روند آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اردبیل تصریج کرد: برگزاری کلاس‌های اخلاق و تهذیب، روش‌های تحقیق و پژوهش، شناسایی طلاب نخبه و پرورش استعدادهای حوزوی و همچنین حمایت از پژوهشگران حوزوی مورد توجه ویژه قرار دارد./935/ت302/س
ارسال نظرات