۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۶۶۱
حجت الاسلام ماندگاری:

منحصر کردن ارتباط با ائمه به چند روز در سال جسارت به ایشان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری گفت: باید مواظب بود ارتباط با امام رضا(ع) محدود به یک روز و یک مناسبت خاص نشود، چرا که بی اعتنایی به وجودی که موجب پیشرفت و ارتقای فرد از بعد مادی و معنوی در زندگی می شود، جسارت و بی ادبی است.
حجت الاسلام ماندگاري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم در برنامه سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می شود گفت: در سال گذشته طرحی به نام خدمت معنوی به امام رضا (ع) پایه گذاری شد تا در این طرح خدمت به امام رضا(ع) محدود به حرم نباشد و هر کس بتواند با هر دارایی و توانی که دارد به مخلوقی از مخلوقات خدا خدمت و این خدمت را به ساحت مقدس امام رضا (ع) هدیه کند.

وی ادامه داد: این خدمت در همه جا و برای همه مقدور است حتی پدری که برای خانواده خود تلاش می کند و یا مادری که در خانه کار می کند می تواند نتیجه تلاش خود را به امام رضا(ع) هدیه کند تا هر کاری که انجام می دهیم رنگ خدایی بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این دارایی می تواند زور بازو، قلم، علم، زبان، هنر یا حتی امضای فرد باشد که با نیت خدمت به امام رضا(ع) آن را خدایی می کند و علاوه بر حقوق مادی، از حقوق معنوی که امام (ع) برای آن در نظر می گیرد بهره می برد.

وی با اشاره به این که برای ثبت نام در این طرح می توانید به سایت برنامه سمت خدا به نشانی
www.samtekhoda3.ir مراجعه کنید، ادامه داد: از آنجا که حقوق مادی با ضابطه اداره مربوطه هماهنگ است، پس حقوق معنوی را نیز باید با ضابطه امام رضا(ع) هماهنگ کنیم یعنی در هنگام خدمت بهتر است با وضو و خالصانه کار کنیم. از ویژگی های این طرح این است که با کمترین دارایی یکی از خادمین امام رضا(ع) خواهیم بود.

حجت الاسلام ماندگاری برداشتن باری از دوش زائران امام رضا(ع)، قدر شناس بودن و داشتن رفتار کریمانه و مودبانه را از ویژگی های خادم امام رضا(ع) دانست و ادامه داد: خادم نباید موجب سرافکندگی مولا شود. امام رضا با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن بود؛ خادم امام هم باید با دوستان امام رضا دوست و با دشمنان او دشمن باشد.

وی با بیان این که خادم امام رضا(ع) نباید در انجام کار دوستداران امام کوتاهی کند، افزود: او از حداکثر توانش برای خدمت به خلق خدا استفاده می کند وکارها را بر اساس آیین نامه اسلام و دستورات آن امام همام انجام می دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که کار برای امام رضا(ع) کم و زیاد ندارد و هر کاری هر چند کوچک ارزشش نزد امام محفوظ است، بیان داشت: خادم امام رضا(ع) از هر طریقی می تواند دل آن امام را بدست آورد.

وی شهادت و جسارت به ساحت مقدس ائمه(ع) را بسیار دردناک توصیف کرد و افزود: جسارت دراین جا به این معنی است که وقتی ما موجودی کامل داریم که همه عالم از وجودش استفاده می کنند و دشمنان اسلام نگذاشتند مردم از ائمه استفاده کنند این هم نوعی جسارت است.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: امروز که محدویت زمان اهل بیت(ع) وجود نداردرباید اهل بیت(ع)، ولایت و اطاعت از ایشان را در زندگی وارد کنیم که اگر این امر صورت نگیرد خود نوعی جسارت به ساحت ایشان است.

وی بیان داشت: باید مواظب بود ارتباط با امام رضا(ع) محدود به یک روز و یک مناسبت خاص نشود. ارتباطی که فقط محدود به یک یا دو روز از سال باشد جسارت به پیشگاه این امام رئوف است، چرا که بی اعتنایی به وجودی که موجب پیشرفت و ارتقای فرد از بعد مادی و معنوی در زندگی می شود، جسارت و بی ادبی است.

امام رضا (ع) فرمودند: خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند. پرسیدند: امر شما چیست؟ فرمودند: یعنی معارف ما را فراگیرد و به دیگران بیاموزد.

این استاد حوزه علمیه گفت: اهل بیت و امام رضا(ع) فرمول های زندگی را برای ما بیان کرده اند تا ما را به موفقیت برسانند و در این مسیر اگر شکستی هم پیش آید از ما حمایت می کنند. پس بهتر است برای زندگی از فرمول های ائمه(ع) استفاده کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان اظهار داشت: اهل بیت(ع) کسانی هستند که از ما به ما آگاهترند، از ما به ما مهربانترند و از هر علقه ای هم آزادند، موجودی که این سه ویژگی را داشته باشد بنا به نظر عقل می تواند امام باشد و بهتر است پیرو او بود. حق اینها امامت است و کسی که حق اینها را امامت بداند واز آنها اطاعت کند در روز قیامت با امامش محشور خواهد شد. /916/پ202/ع

ارسال نظرات