۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۷۱۷
از ابتدای فعالیت مدیریت ‌حوزه علمیه مازندران؛

11 مجوز تأسیس مدرسه علمیه در مازندران صادر شد

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مدارس و مراکز حوزه های علمیه کشور از صدور 11 مجوز تأسیس مدرسه علمیه در مازندران خبر داد.
عبدالكريم فرحاني/2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس و مراکز حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در نشست شورای حوزه علمیه مازندران که در ساری برگزار شد، از رشد شاخص های علمی در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: این پیشرفت های در سایه تلاش های علما روحانیت استان بوده است.

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که در ابتدای آغاز به کار مدیریت استانی در مازندران تنها 22 مدرسه علمیه فعال بود، خاطرنشان کرد: اما امروز شاهد فعالیت 27 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی در استان هستیم.

وی با اشاره به این که نخستین مرکز تخصصی آموزش عالی کشور در شهرستان آمل راه‌اندازی شد، بیان داشت: دومین مرکز تخصصی نیز در بابل به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون امور مدارس و مراکز حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود از موافقت شورای گسترش حوزه های علمیه به منظور راه اندازی سه مدرسه علمیه دیگر در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این مدارس در شهرهای جویبار، زرگر شهر بابل و شیرگاه است که کلنگ آن با حضورآیت الله مقتدایی به زمین زده خواهد شد.

حجت الاسلام فرحانی از صدور 11 مجوزتأسیس مدرسه علمیه از سوی شورای گسترش حوزه در مازندران خبرداد و افزود: شش مورد این مدارس در استان فعال شده است که پنج مورد دیگر نیز موافقت اصولی آن صادر شده است.

وی با بیان این که در ابتدای آغاز به کار مدیریت استانی تنها 104 استاد، مدیر و کادر رسمی در مدارس علمیه استان فعال بودند، خاطرنشان کرد: امروز این تعداد به 195 نفر رسیده است.

معاون امور مدارس و مراکز حوزه های علمیه کشوربا اشاره به این که خوشبختانه شورای حوزه علمیه مازندران تاکنون مصوبات خوبی در جهت رشد شاخص‌های علمی داشته است، ادامه داد: تلاش های این شورا در بخش های پژوهشی، آموزشی، تهذیب و مباحث عمرانی قابل تقدیر است.

گفتنی است، جلسه شورای حوزه علمیه مازندران صبح امروز با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و اعضای این شورا در ساری برگزار شد./950/پ202/س
ارسال نظرات