۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۷۸۱

همایش ائمه جماعات مساجد بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وقف، همایش ائمه جماعات و هیات امنای مساجد شهری و روستایی شهرستان بناب برگزار شد.
باقري بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در همایش ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد شهری و روستایی بناب که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، اظهار داشت: حفظ، حراست، نگهداری و احیای موقوفات تنها وظیفه نهاد یا ارگان خاصی نیست، همگان در مساله مقابله با معضل موقوفه خواری مسؤول هستیم.

وی با تأکید بر این‌که احیای موقوفات، ارتقای سطح رفاه عمومی و رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال دارد، گفت: احیای موقوفات به تنهایی میسر نیست؛ از این رو باید با سعی و اهتمام و تلاش بیشتر در جهت حفظ و احیای موقوفات قدم برداریم.

حجت الاسلام بنابی از اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان یکی از مظلوم ترین ادارات و سازمان ها در نظام اسلامی یاد کرد و افزود: اگر بخواهیم موقوفات در جامعه زنده شوند، باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرد، نیروی انتظامی و قوه قضائیه بایستی تعامل و همکاری نزدیکی با اداره اوقاف در رفع تصرفات داشته باشند.

امام جمعه بناب در ادامه رونق حوزه‌های علمیه و مساجد را در گرو احیای سنت حسنه وقف در جامعه دانست و با تأکید بر شناخت صحیح از جایگاه اصلی مساجد اظهار داشت: قدرتی که در مساجد وجود دارد در هیچ دولت و رژیمی وجود ندارد، بنابراین باید مساجد را آباد نگه داشت.

وی با تاکید بر این‌که مسجدگریزی جوانان را توطئه‌های دیرین دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: تا زمانی که ایرانیان مساجد و اتحاد را حفظ کنند شکست‌ناپذیر و نفوذناپذیر خواهند بود و به گفته امام راحل؛ دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه با تقدیر از اعضای هیات امنای مساجد در جهت رونق برنامه های فرهنگی و دائمی مساجد بناب، خواستار زمینه سازی برای جذب هرچه بیشتر قشر جوان به مساجد شد و گفت: در خدمت مساجد بودن سعادت بزرگی است که نصیب هرکس نمی شود.

همچنین حجت الاسلام داود حمیدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بناب با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره اظهار داشت: هزینه بالای قبوض برق و گاز مساجد، مشکلی مهم برای متولیان امور مساجد شهر شده که اگر چاره اندیشی نشود، با عضلات فرهنگی و اجتماعی عدیده‌ای رو به رو خواهیم شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون برشناسایی و ثبت تمام موقوفات و رقبات شهرستان در سامانه جامع موقوفات و به روز کردن نرخ اجاره موقوفات با نظریه کارشناسی، برای 25 موقوفه بدون سند، سند رسمی اخذ شده و 10 مورد جدید موقوفه نیز که تاکنون تحت تصرف متصرفین بود، شناسایی و کشف شد.

وی افزایش 29 رقبه جدید، بیمه خادمین مساجد و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، قرآنی و هنری را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد./935/پ202/س
ارسال نظرات