۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۲۲۲۹۱
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

ظرفیت تعامل دانشگاه و حوزه بیش از وضعیت امروز است

خبرگزاری رسا ـ رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال دانشجویان این مرکز از دروس آزاد حوزوی تبریز گفت: ظرفیت تعامل دانشگاه و حوزه بیش از وضعیت امروز است.
وحدت حوزه و دانشگاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی عبادیان، رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: استقبال دانشجویان حقوق، معارف اسلامی و فقه مبانی علوم اسلامی و دیگر رشته های علوم انسانی این دانشگاه از کلاس های دروس آزاد حوزوی تبریز نشان از این حقیقت دارد که ظرفیت تعامل دانشگاه و حوزه بیش از وضعیت امروز است.

وی با بیان اینکه هم اندیشی و تعامل میان حوزه و دانشگاه نباید تنها در مسائل فرهنگی و نماز جماعت دانشگاهی خلاصه شود، تصریح کرد: دانشگاه نیازمند اندیشه های دینی و فقه پویای حوزه های علمیه برای تعالی در رشته های علوم انسانی است، در حقیقت امروز نیازمند وحدت کاربردی حوزه و دانشگاه هستیم.

عبادیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حذف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی صحت ندارد، گفت: اعتقاد بر این است، نه تنها این نهاد مقدس بایستی در فضای دانشگاهی همچنان به فعالیت ادامه دهد، بلکه باید نسبت به گذشته جایگاه و نقش آن تقویت شود.

رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجت الاسلام نقدی برای تصدی مسؤولیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان از سوی مرکز معرفی شده است، افزود: حجت الاسلام نقدی به علت مشغله های مختلف و مسؤولیت استانی خود، عملا قادر به فعالیت در این مرکز نبوده، از این رو در آینده نزدیک یکی از روحانیان فعال و موجه حوزوی استان برای فعالیت در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی معرفی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه ها اظهار داشت: ترم گذشته از سوی بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه و همچنین تمامی مراکز و واحدهای استان جلساتی با عناوین مشخص و دعوت از صاحب نظران حوزه و دانشگاه در این راستا داشته ایم.

عبادیان ادامه داد: دانشگاه پیام نور خود را مکلف به رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه های مختلف به ویژه در امر کرسی های آزاداندیشی می داند، چنانکه سال گذشته فعال ترین دانشگاه استان در حوزه فرهنگی شناخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از ساختمان آموزشی شش مرکز پیام نور در سطح استان با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر اظهار داشت: ساختمان‌های آموزشی واحدهای اهر، زنوز، سراب، قره آغاج، مرند، هادیشهر همزمان با ایام الله دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت./935/پ202/س

ارسال نظرات