۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۲۵۷۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

پیامبر گرامی اسلام محور وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، پیامبر اکرم(ص) را محور وحدت امت اسلامی دانست و گفت: مسلمانان جهان باید از دوری از مسائل تفرقه انگیزانه قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) را محور تقویت وحدت خود قرار دهند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وحدت در رشت برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت از دور اندیشی های امام راحل است و باید همه مسلمانان، قدر آن را بدانند و متفکران و اندیشمندان با بیان اهمیت وحدت برای دنیای اسلام در برهه کنونی که قدرت های استکباری از هر سوی مسلمانان را مورد هجمه‌های خود قرار دادند، دست به روشنگری زده تا بیداری اسلامی به همه دنیا منتقل شود.

وی، پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت امت اسلامی دانست و با بیان این که مسلمانان جهان باید از دوری از مسائل تفرقه انگیزانه قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) را محور تقویت وحدت خود قرار دهند، افزود: توجه به این اصل کشورهای اسلامی را در برابر توطئه افکنی های دشمنان بیمه خواهد کرد.

حجت الاسلام یاری، سیره عملی پیامبر گرامی اسلامی را بهترین الگو برای تقویت وحدت میان امت اسلامی دانست و ادامه داد: آحاد مسلمانان باید با توجه به سیره عملی پیامبر اکرم(ص) مانع از تحقق توطئه های دشمنان اسلام شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، وحدت امت اسلامی را زمینه ساز مبارزه با استعمار خارجی دانست و خاطرنشان کرد: مردم مسلمان باید با تقویت نقاط مشترک در میان هم چشم طمع بدخواهان نظام را کور کنند.

حجت الاسلام یاری، وحدت را کلید پررمز و راز همه موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و کسب افتخارات بشر در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: آحاد جامعه اسلامی باید به دور از شیعه و سنی بودن تنها به اتحاد و همدلی بیاندیشیم.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی جرقه وحدت میان امت اسلامی زده شد، ادامه داد: این رویداد بزرگ در تاریخ شکوهمند اسلامم بسیار حائز اهمیت بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که دشمنان قسم خورده اسلام برای دستیابی به اهداف خود با زیرکی و شیطنت خاصی تفرقه در میان مذاهب اسلامی را دنبال می کنند، افزود: دشمنان تلاش کردند با تفرقه افکنی هیبت و عظمت جهان اسلام را بشکنند و به اهداف شیطانی خود نزدیک شوند.

حجت الاسلام یاری، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محور وحدت امت اسلامی در جهان معرفی کرد و ادامه داد: هم اکنون ایران اسلامی در عرصه جهانی به کانون بیداری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده و زمینه یک حرکت جهانی را برای ترویج اسلام فراهم کرده است.

وی بیان داشت: وقتی وحدت، یکپارچگی و برادری بین جهان اسلام و ملت‌های مسلمان وجود داشته باشد دشمن ضعیف شده و توطئه شوم آنان خنثی خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که در حال حاضر ایران اسلامی پرچم دار وحدت در دنیا محسوب می شود، تصریح کرد: این پرچم داری سبب عصبانیت دشمنان شده و آنها را دچار گمراهی کرده است.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود به وحدت اقوام مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و با بیان این که وحدت مسلمانان ایران به عنوان یک الگو و اسوه دربین جهانیان افزود: استکبار جهانی در جنگ نرم علیه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضادآفرینی استفاده می کند و باید مسلمانان جهان به وحدت توجه کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات