۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۲۶۳۳

جشن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نوفل لوشاتو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در نوفل لوشاتو فرانسه برگزار شد.
امام خميني نوفل لوشاتو 2
به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از عاشقان و دل شیفتگان امام خمینی (ره) با حضور در روستای نوفل لوشاتو فرانسه، سی و سومین سالگرد بازگشت امام راحل به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

در این مراسم که در سرمای شدید برگزار شد شهروندان ایرانی و خارجی عاشق انقلاب اسلامی یاد و خاطره پیروزی انقلاب به رهبر امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

عماد الدین الحمرونی، رئیس جمعیت اهل بیت (ع) فرانسه در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) از 33 سال پیش ما را دوباره متولد کرد و حقیقت اسلام ناب محمدی را به همگان نمایاند و ثابت کرد که مسلمانان می توانند با استفاده از هویت اسلامی، قرآنی و سنت نبوی به اداره جوامع خود بپردازند.

محمد فرحات، رئیس جمعیت الغدیر لبنان نیز با اشاره به ایمان و اراده راسخ رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: جهانیان امام خمینی (ره) را از 33 سال پیش و هنگامی که با اطمینان و ایمان به خداوند متعال و قدرت انسان مومن سوار بر هواپیما به مقصد تهران بود بیش از گذشته شناختند.

وی افزود: همه کسانی که با امام خمینی (ره) در آن پرواز حضور داشتند به شدت نگران، مضطرب و هراسان بودند، اما امام راحل در اوج ایمان و اطمینان قرار داشت، امری که نشان دهنده شخصیت، هدف و اندیشه امام بود.

علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه نیز به بررسی شخصیت والای امام راحل پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی (ره) نقش بسیار پررنگی در بیداری دل ها داشت و از عوامل اساسی بیداری اسلامی کنونی به شمار می رود./980/ب902/گ
ارسال نظرات