۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۲۲۷۴۷
مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:

بیداری اسلامی نشات گرفته از تلاش و مجاهدت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت بیداری اسلامی را نشات گرفته از تلاش و مجاهدت امام خمینی و مجاهدان مسلمان دانست و رسیدن به اسلام را بهای همه خون هایی که در این راه ریخته شده اند دانست.
بيداري اسلامي/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی اسحاق مدنی، مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی که ساعاتی پیش در تهران آغاز شده است، طی سخنانی بیداری اسلامی را خون بهای هزاران شهید گلگون کفن دانست و بر لزوم حفظ و حراست از اهداف آن تاکید کرد.

مولوی مدنی در این مراسم که با حضور دکتر محمد احمدی نژاد برگزار شد، اضافه کرد: علما و مبارزین جهان اسلام در قرون اخیر زجرها و شکنجه های بسیاری را متحمل شده اند تا این مسیر آغاز شود که یکی از مهمترین آنها، سختی هایی است که امام خمینی در راه انقلاب اسلامی ایران و در تبعید و دوری از وطن تحمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی نشات گرفته از تلاش و مجاهدت بنیانگذار جمهوری اسلامی و هزاران مسلمانی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش و جهاد کردند، گفت: امروز که این بیداری به دست آمده و این نعمت بزرگ نصیب امت اسلامی شده است، باید قدر آن را دانست و حرمت خون انسان های بزرگی را که در این راه به شهادت رسیده اند حفظ کرد.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت تاکید کرد: تنها چیزی که می تواند بهای همه این خون ها باشد و تلاش ها را جبران کند اسلام است و اگر از این مسیر دور شویم و به اسلام نرسیم، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

مولوی اسحاق مدنی با بیان اینکه رسیدن به اسلام قدر و قیمتی بیش از این دارد و باید در راه آن بسیار فداکاری کرد، گفت: زندان رفتن، شکنجه دیدن، خون دادن و تحمل تحریم ها و فشارها کمترین کاری است که می توان در راه رسیدن به اسلام انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه این سختی ها در راه اسلام، مصیبت نیستند بلکه رحمت هستند، تصریح کرد: اگر دشمنی که از در بیرون کرده ایم از پنجره بازگردد، امت اسلامی خسرالدنیا والاخره می شود و این خسران در هیچ زمان دیگری قابل جبران نخواهد بود.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت، افزود: امروز که با بصیرت و آگاهی جوانان و علما و اندیشمندان جهان اسلام حرکتی را اغاز کرده ایم که هرگز تصورش را نمی کردیم به این زودی ها سر بگیرد، باید در سایه آگاهی، از این نعمت عظیم و لطف الهی که بعد از قرن ها ذلت و شکنجه و سختی به دست آوردیم مراقبت کنیم تا جهان اسلام بتواند به جایگاه اصلی خود دست یابد.

وی تاکید کرد: باید ثابت کنیم که مسلمان امروز همان مسلمان قرن اول اسلامی است و اسلام در قرن اتم و ارتباطات نیز توانایی اجرا و حکومت دارد.

مولوی اسحاق مدنی تنها ابزار در این مسیر را مقاومت و آگاهی دانست و گفت: باید بر سر اصول ایستاد و از هیچ تهدید و فشار و تحریمی نترسید همانطور که نظام جمهوری اسلامی ایران، در ۳۳ سال گذشته، توانسته از همه فشارها و سختی ها به سلامت عبور کند. باید بدانیم راهی که جمهوری اسلامی ایران باز کرده، در همه جهان اسلام قابل الگوبرداری و تداوم است./981/ب913/گ
ارسال نظرات