۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۲۸۳۲
خلیفه ارامنه آذربایجان:

دهه فجر فرصتی برای تجدید میثاق با شهدا و امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ خلیفه ارامنه آذربایجان گفت: سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای تجدید میثاق با اهداف، آرمان ها و سفارش شهدا و امام راحل است.
خليفه گريگور چيفتچيان، خليفه کل ارامنه آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، خلیفه گریگور چیفتجیان، خلیفه ارامنه آذربایجان، شب گذشته در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور ارامنه تبریز و تعدادی از مسؤولان استانی همراه بود، اظهار داشت: عزت، اقتدار و تعالی امروز کشور مرهون مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای تجدیدمیثاق با اهداف، آرمان ها و سفارشات شهدا و امام راحل است، خاطر نشان کرد: استقلال و آزادی آرمان و آرزوی هر ملت است که مردم ایران با مجاهدت و نثار خون شهدا توانستند به این آرمان بزرگ دست یابند.

وی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی سالگرد به ثمر رسیدن مبارزات ملت سلحشور فرصتی است برای تجدید پیمان مقدسمان با شهدا، آنان که به میدان ایثار و شهادت شتافتند و اینک با رضایت خاطر از جنت الهی ما را می نگرند و البته خون پدران و برادران ما با خاک مقدس میهنمان عجین شده است.

خلیفه چیفتجیان در ادامه یادآور شد: ارامنه ایران در کنار مسلمانان چه در دوران انقلاب اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی دوشادوش رزمندگان علیه دشمنان این سرزمین مجاهدت کردند که شهدای ارامنه گواهی بر این مدعا است.

خلیفه ارامنه آذربایجان با تأکید بر اینکه مسلمان و مسیحی در دفاع از میهن هیچ فرقی با یکدیگر ندارند، تصریح کرد: پیام شهدا و افتخارآفرینان به ما این است که میثاق ممهور به خونمان را پاس بدارید، از این رو امروز همگان در قبال خون شهدا مسؤولیم.

وی با بیا این که ارامنه ایران و آذربایجان امروز نیز در راستای تعالی ایران سربلند از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستند، گفت: ایرانیان ارمنی همواره به میهن خود وفادار بوده و خواهند ماند، امسال نیز حضور پرشور ارامنه در راهپیمایی 22 بهمن را شاهد خواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات