۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۳۳۸۴
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

نادیده گرفتن حریم افراد در جریان های سیاسی مغایر با معیارهای اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با تأکید بر حفظ آبروی افراد در جریان انتخابات گفت: نادیده گرفتن حرمت افراد در فرآیند فعالیت های انتخاباتی مغایر با معیارهای اخلاقی مد نظر مکتب متعالی اسلام است.
حجت الاسلام سيد‌محمد فخري،مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ابراز داشت: اصل اساسی در مکتب اسلام رعایت معیارهای اخلاقی در همه زمینه ها است به گونه ای که پایبندی به این اصل در جریان های سیاسی نیز در همه حال از سوی پیشوایان دینی و ائمه اطهار(ع) مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

وی با بیان این که در یک جامعه که نظام سیاسی حاکم بر آن از منبع غنی کلام وحی، سیره نبوی و منش علوی سرچشمه می گیرد رعایت اخلاق در عرصه انتخابات بدون شک استمرار و پویایی ان جامعه را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، حراست از حرمت و آبروی افراد از سوی کاندیداهای انتخاباتی را مهم دانست و افزود: نباید داشته های معنوی را فدای دست یافتن به اهداف دنیوی و مادی کنیم.

وی با اشاره به این که عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی در حقیقت راهبردی برای تحقق رهنمودهای رهبری در راستای ترسیم جامعه پویایی دینی باشد، بر ضرورت حضور با بصیرت، آگاهانه و مدبرانه مردم در انتخابات مجلس تاکید کرد.

این مقام مسؤول در ادامه بر ایجاد نشاط و مسؤولیت پذیری مردم برای شرکت در انتخابات در صورت مهیا شدن زمینه ها برای رقابتی سالم صحه گذاشت و اضافه کرد: یکی از برکات قابل تحسین رعایت اخلاق انتخاباتی ایجاد علقه های دینی و ملی میان اقوام و مذاهب مختلف در کشور است.

حجت الاسلام فخری ادامه داد: دشمنان اسلام و بدخواهان نظام برای اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرند در این برهه نیز بی کار نمی نشینند، مردم بابصیر و آگاه ملت ایران در طول این سه دهه ثابت کرده اند که معادلات استکبار جهانی همیشه اشتباه بوده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی، در پایان آراسته شدن به مبانی تقوای سیاسی را از شرایط لازم برای حضوری موفق و اثرگذار در عرصه انتخابات عنوان و اظهار داشت: باید روش، شیوه حرکت، گفتار، موضع‌گیری و عمل سیاسیون باید در چارچوب نظام جمهوری اسلامی باشد./936/ت302/س

ارسال نظرات