۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۳۹۷۴
رییس ستاد انتخابات مازندران:

صیانت از جایگاه و دستاورد مردم سالاری دینی وظیفه انتخاباتی مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: صیانت از جایگاه و دستاورد مردم سالاری دینی در هر موقعیتی، مهم ترین وظیفه انتخاباتی مسؤولان در همه حوزه ها است.
معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هادی ابراهیمی، رییس ستاد انتخابات استان مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که انتخابات در واقع یک نوع مسابقه و رقابت برای خدمت رسانی به مردم است، بیان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از هر گونه بداخلاقی و تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با دائرکردن شعب ویژه رسیدگی به امور تخلفات احتمالی نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعال شده است.

ابراهیمی با اشاره به این که نامزدهای انتخابات مجلس باید در چارچوب قانون و معیارهای اسلامی نسبت به فعالیت های انتخاباتی خود اقدام کنند، اظهارداشت: نامزدهای مجلس شورای اسلامی در مدت برگزاری انتخابات با بردباری و صبر در ایجاد فضا و رقابتی سالم در جامعه اهتمام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به این که همه ما وظیفه داریم از تک تک آرا مردم در پای صندوق های مجلس حفاظت و پاسداری کنیم، گفت: همه گونه امکانات برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و نشاط در استان فراهم شده است.

ابراهیمی یادآور شد: با هماهنگی های به عمل آمده حفاظت از صندوق های آرای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیروهای انتظامی و امنیتی بر عهده دارند.

وی، جمهوری اسلامی ایران را نظامی برخوردار از تجربه گران سنگ مردم سالاری دینی توصیف کرد و یادآور شد: این یک دستاورد سیاسی ممتاز و یک الگوی جدید در حوزه نظام سیاسی به شمار می رود.

ابراهیمی، عنوان جمهوری اسلامی برای تعیین نظام سیاسی کشور را اقدام اساسی امام خمینی(ره) بیان کرد و خاطرنشان کرد: جمهوریت، شکل نظام سیاسی و اسلامیت، باطن و محتوای آن را تعیین می کند.

وی افزود: نقش امام راحل در همه ساحات انقلاب به ویژه انتخابات تعیین کننده و ماندگار است.

ابراهیمی، برگزاری متوسط یک انتخابات در سال و سی انتخابات در سه دهه گذشته را نشانه شعر و شعور سیاسی حاکم بر جامعه ایران اسلامی دانست و گفت: امروزه جهانیان توفیق سیاسی نظام اسلامی را به صورت یک الگوی موفق مردم سالاری دینی در قالب برگزاری انتخابات در کشورهای مصر و تونس شاهد هستند.

وی، دموکراسی صالحان را مناسب ترین مترادف برای مردم سالاری دینی توصیف کرد و ابراز داشت: در این نظام حتی قوانینی که از سوی پارلمان و نمایندگان مردم وضع می شود مبتنی بر چارچوب ها و قواهد دینی است و این مهم ترین وجه تمایز مردم سالاری دینی با دیگر نظام های سیاسی دنیا است.

رییس ستاد انتخابات مازندران، جلب حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها، رأی اولی ها، حوزه های علمیه، اصناف و بازاریان را از وظایف اصلی همگان برشمرد و تصریح کرد: برنامه ریزی درست و اصولی منطبق بر برنامه ها و زمان بندی ستاد انتخابات کشور هم چنان بایست محور کار ستاد انتخابات استان باشد.

ابراهیمی افزود: شور و نشاط انتخاباتی و طراوت اجتماعی سیاسی که از دغدغه های مقام معظم رهبری است، باید در سطوح مختلف جامعه حاکم شود.

وی گفت: انتخابات پرشور در کشور ما یک سرمایه است که می تواند کانون وحدت ملی، پشتوانه سیاست خارجی و آبروی نظام باشد.

ابراهیمی با اعلام این نکته که حضور گسترده مردم در انتخابات گذشته نشان داد که نظام مقدس اسلامی از پشتوانه مردمی برخوردار است، اظهار داشت: در مردم سالاری دینی مردم تعیین کننده تمام ارکان نظام هستند.

وی با اشاره به تصریح اصول ششم، هشتم و پنجاه و ششم قانون اساسی بر نقش و تأثیر اراده مردم در ایجاد ساختارها با تعیین نمایندگان خود در همه حوزه ها، ابراز داشت: از این طریق مردم در میدان عمل برای تعیین سرنوشت خویش حضور می یابند.

ابراهیمی با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان نظام از ماه ها پیش در صدد مخدوش کردن فضای انتخابات بوده و هستند، تاکید کرد: صیانت از جایگاه و دستاورد مردم سالاری دینی در هر موقعیتی، مهم ترین وظیفه انتخاباتی مسؤولان در همه حوزه ها است.

وی با بیان این که نباید به دلیل وجود سلیقه های متفاوت سیاسی، خدمات نظام را مخدوش کرد، بیان کرد: همگان باید به نهادینه کردن اخلاق و به ویژه اخلاق انتخاباتی در جامعه اهتمام کنند.

ابراهیمی با اشاره به بازتاب و تأثیر سخنان اخیر مقام معظم رهبری در عرصه های بین المللی، معظم له را کانون اتکا و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: معیارهای اصلی انتخابات معیارهایی ست که رهبر معظم انقلاب تعیین می کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات