۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۹۸۶
رییس ستاد انتخابات گیلان:

حضور آگاهانه مردم در انتخابات مظهر غرور ملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات گیلان، حضور مردم و نتیجه انتخابات را در تثبیت انقلاب و ارزش های آن مؤثر دانست و گفت: عزت طلبی و غرور ملی باید برای حضور آگاهانه مردم در انتخابات برجسته شود.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان


به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، رییس ستاد انتخابات گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن 12 اسفند، انتخابات را صحنه حضور مردم در حمایت و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: ملت ایران بیش از سه دهه است که همواره حضوری همه جانبه و حداکثری در انتخابات داشتند.

وی، حضور مردم و نتیجه انتخابات را در تثبیت انقلاب و ارزش های آن مؤثر دانست و گفت: عزت طلبی و غرور ملی باید برای حضور آگاهانه مردم در انتخابات برجسته شود.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که، انتخابات با حاکمیت و مشروعیت نظام رابطه مستقیم دارد، ادامه داد: انتخابات فرصتی استثنایی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که عدم حضور مردم در انتخابات به هر دلیل به ضرر نظام است، خاطرنشان کرد: شرایط کنونی شرایطی ویژه ای در حوزه داخلی و حوزه خارجی به شمار می آید.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که دشمن روی انتخابات ما سرمایه گذاری کرده است، گفت: همه توان دشمنان نظام در چند ماه اخیر در جهت ضربه زدن به انتخابات خلاصه شده است.

حجت الاسلام اشجری، بیداری کشورهای اسلامی منطقه را به برکت آرمان امام راحل و خون شهدا عنوان کرد و ادامه داد: در انتخابات اخیری که در کشورهای اسلامی برگزار شد، مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای نشان دهنده حرکت و تحولی عظیمی است که به راه افتاده، است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است، گفت: مردم ایران طبق آموزه‌های اسلام پای کار آمده‌اند و از ابتدا شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» سرداده‌اند.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که رهبر انقلاب یک رهبر دینی و مرجع تقلید است که مردم او را به‌عنوان امام، رهبر، پیشوا و مقتدای خود پذیرفته‌اند و طبق دستورات ایشان اقدام می‌کنند، ادامه داد: رکن دوم نظام، جمهوریت بوده و انقلاب ایران یک انقلاب مردمی است.

وی با اشاره به حضور مردم در انتخابات ایران خاطرنشان کرد: در نخستین انتخابات کشور بیش از 99 درصد مردم شرکت کردند و بالغ بر 98 درصد به نظام جمهوری اسلامی رأی «آری» دادند.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به این که به طور میانگین هر ساله در کشور انتخابات برگزار می‌شود، افزود: همه عوامل انتخابات از اقشار متعدد مردم هستند.

وی، مهم‌ترین موضوع را حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: مهم این است که برای حضور حداکثری مردم بستری فراهم شود تا حضور پر رنگ مردم ناامیدی دشمن را مضاعف کند./950/پ202/س

ارسال نظرات