۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۰۴۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره آموزشی تخصصی ویژه خواهران مبلغ در تبریز و اولین یادواره شهدای مهندسین بسیج میانه از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آذرشهر گفت: ملتی که سرنوشت خود را تعیین می کند آن ملت آزاد، مستقل بوده و حضور حداکثری در انتخابات ضامن بقاء ایران اسلامی است.

وی افزود: ملت آزاد ومستقل از وابستگی به اجانب بیزار است و سر نوشت وآینده ملت ایران در گرو حضور حد اکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه با اشاره به اهمیت احیاءامر به معروف ونهی از منکر در جامعه خواستار همت مسئولان برای تشکیل سازمان امر به معروف ونهی از منکر شد و به تشریح آثار و برکات اقتصادی، اجتماعی و معنوی امر به معروف ونهی از منکر پرداخت.

دوره آموزشی تخصصی ویژه مبلغات در تبریز برگزار شد

دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت ویژه مبلغات به مدت 8ساعت در محل آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

عبدالعلی آذری، مسئول آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در این دوره آموزشی که با شرکت 40 نفر از مبلغات اجرا شد،شرکت کنندگان با IT و نقش آن درفرهنگ و مهارتهای ارتباطی در تبلیغ آشنا شدند.

وی افزود: هدف از اجرای این دوره آموزشی ارتقاء کیفی عملکرد مبلغات در امر تبلیغ ,بکارگیری روشهای نوین ارتباطی واصولی تبلیغ بود که طی دوره علاوه بر اهدای بسته فرهنگی، گواهینامه پایان دوره آموزشی به شرگت کنندگان اهدا شد.

سپاه از هیچ حزب، تشکل و لیست انتخاباتی خاص حمایت نمی کند

سپاه عاشورا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این مجموعه با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از هیچ حزب، تشکل و لیست انتخاباتی حمایت نمی کند.

در این بیانیه آمده است: در آستانه انتخابات سرنوشت ساز 12 اسفند ماه و با توجه به تبلیغات رسمی بعضی تشکل ها، احزاب و گروه ها در راستای حمایت معنوی سپاه و بسیج از لیست های انتخابی، بدینوسیله سپاه عاشورا به رغم دعوت به حضور پرشور امت حزب الله در پای صندوق های رای، اعلام می کند که سپاه و بسیج از لیست هیچ گروه و تشکلی حمایت نکرده و لیست های عنوان شده و منتسب به این نهاد و رزمندگان دوران دفاع مقدس را تکذیب می کند.

این بیانیه ادامه می دهد: هر حزب، گروه و تشکلی که در راستای اهداف عالیه نظام، آرمان ها و ارزش های مقدس انقلاب اسلامی در پرتو ولایت ولی امر مسلمین جهان گام بردارد، بی تردید مورد احترام سپاه و بسیج خواهد بود و این به منزله حمایت از گروه خاصی نیست.

سپاه عاشورا، در این بیانیه اظهار امیدواری کرده است، امت آگاه و بصیر و ولایتمدار آذربایجان شرقی همگام با امت قهرمان ایران اسلامی بار دیگر در 12اسفند ماه جاری با خلق حماسه ای دیگر با حضور معنوی و فیزیکی در پای صندوقهای رای، بر یاوه سرایی های رسانه های استکبار جهانی خط بطلان کشیده و نظام اسلامی را که ثمره خون شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی است، سالهای سال تضمین و بیمه نمایند.

اولین یادواره شهدای مهندسین بسیج شهرستان میانه برگزار شد

تقی خلفاپور، فرماندارشهرستان میانه در این یادواره گفت: شهادت شهدای مهندس کشور ما از اوایل انقلاب تا به امروز زنجیروار ادامه دارد، زیرا دشمن از فرماندهی آنها به خصوص در حرکات نظامی واهمه دارد.

وی با بیان اینکه دشمن با ترور فرماندهان جنگ که مهندسین عملیاتهای جنگ بودند، می خواست جلوی پیشروی نیروهای ما را بگیرد، افزود: مهندسین توانمند ما به خوبی توانستند عملیات مهندسی جنگ را مدیریت کنند.

فرماندار میانه پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را مرهون ولایت پذیری و تبعیت محض مردم ایران از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: اگر روحیه ولایت پذیری ما ادامه داشته باشد، دنیا را به زانو در خواهیم آورد.

وی وجود 230 هزار شهید در کشور را سبب سنگین ترشدن تکلیف همه دانست و گفت: اکنون که در آستانه انتخابات مجلس قرار داریم باید مجلس ما خط دهنده جهان اسلام باشد./935/د102/س

ارسال نظرات