۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۵۸۰

انتخابات آذربایجان غربی؛ تجلی همگرایی قومی و مذهبی

خبرگزاری رسا ـ با وجود این‌که دشمنان از ماه‌ها قبل با متوسل شدن به تبلیغات رسانه ای و با اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب ایران به دنبال کم رنگ کردن حضور ملت در صحنه انتخابات هستند اما مردم با درک صحیح از آیه 13 سوره حجرات به صحنه آمده اند تا برگ زرینی را تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کنند.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، استان آذربایجان غربی، به سبب تعدد و تنوع قومیتی و مذهبی همواره به عنوان سمبل و نمادی از همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کشور مطرح بوده است.

دشمنان نظام اسلامی هم با آگاهی از این ویژگی و بهره برداری هدفمند از ابزارهای جنگ روانی، همزمان با گسترش تهدیدهای برون مرزی، برای دامن زدن به اختلافات قومی و فرقه ای برنامه ریزی می کنند تا همبستگی و انسجام اقوام را با چالش رو به رو کنند این درحالی است که مردم ایران از هر نژاد و قومیتی بارها وفاق و همدلی خود را در صحنه های حساس به نمایش گذاشته اند و از ارکان اصلی نظام حمایت و پشتیبانی کردند.

با وجود این‌که دشمنان از ماه‌ها قبل با متوسل شدن به تبلیغات رسانه ای و با اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب ایران به دنبال کم رنگ کردن حضور ملت در صحنه انتخابات هستند اما مردم با درک صحیح از آیه 13 سوره حجرات که می فرماید" یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفو" "ای مردم شما را از مرد و زنی آفریدیم و شما را گروه گروه و قبیله قبیله قرار دادیم تا یکدیگر را از همدیگر باز شناسید" به صحنه آمده اند تا برگ زرینی را تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت کنند.

اقلیت‌های مذهبی آذربایجان غربی به خصوص ارومیه شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی برای خود می‌دانند و خود را جدا از ملت ایران نمی‌دانند.

شهروند عاشوری؛ حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی در مجلس نشان از احترام نظام به این قشر است

لیندا نظری جمال آباد، از عاشورایان اهل ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار رسا می‌گوید: من به عنوان یک ایرانی با حضور در انتخابات وظیفه ملی خودم را انجام دادم.

این شهروند عاشوری با بیان این‌که همه کسانی که عرق ملی دارند باید در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، بیان می کند: عاشوریان ارومیه امروز با حضور در حوزه انتخابیه عاشوریان شرق ارومیه در دبستان پیشداد به دشمنانی که می خواهند آزادی اقلیت‌ها در ایران را تکذیب کنند، می گویند که ما در ایران آزادنه زندگی می کنیم و همانند مسلمان از حق شهروندی بهره مندیم.

لیندا، حضور نماینده عاشوراییان در مجلس شورای اسلامی را نشان از آزادی و احترام نظام جمهوری اسلامی ایران به اقلیت ها دین و مذهبی دانست و گفت: در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 4 نامزد نمایندگی بهارستان از عاشوریان است که با رای مردم یکی از آنها به عنوان نماینده مسیحیان انتخاب خواهد شد.

رهنمودهای رهبری فصل الخطاب انتخاب افراد اصلح است

همچنین کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل الخطاب برای انتخاب افراد اصلح برای حضور در خانه ملت عنوان می کند.

کشیش داریانوش عزیزیان بیان می کند: مردم آذربایجان غربی به ویژه شهرستان ارومیه از هر قوم و مذهب مکرر در طول سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که همیشه با حفظ اتحاد و انسجام دینی و ملی در صحنه حاضر هستند.

وی نمونه این تجلی همگرایی قومی و ملی را راهپیمایی بزرگ 22 بهمن امسال عنوان و خاطرنشان می کند: اوج زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در استان در روز 22 بهمن به نمایش گذاشته شد و 12 اسفند بی تردید برگ زرین دیگری را در اتحاد، همدلی و همبستگی قومیت ها و ادیان مختلف در استان ثبت خواهد کرد.

کشیش عزیزیان انتخابات نهمین دوه مجلس شورای اسلامی را مهر تائید دیگر بر اصالت اندیشه های نظام و انقلاب اسلامی می داند و تصریح می کند: مردم در اقوام و ادیان مختلف با حضور خود در صحنه انتخابات و پای صندوق های رای یک بار دیگر جلوه ای به یادماندنی از همگرایی قومی، ملی و آرمانی را به نمایش خواهند گذاشت.

تضییع حقوق اقوام، ادیان و مذاهب در ایران شانتاژ خبری غرب است

اسکندر خنجری، خبرنگار هفته نامه کوشا از شهروندان اهل تسنن ارومیه است که لبیک به ندای رهبری را مهم ترین دلیل حضورش در انتخابات بیان می کند.

وی می گوید: هر ایرانی از هر دین و مذهب باید برای تعیین سرنوشت و دفاع از هویت ایرانی خود در انتخاب شرکت کند.

به گفته اسکندری، تضییع حقوق اقوام، ادیان و مذاهب در ایران شانتاژ خبری است که دول غربی در جهت بر هم زدن اتحاد و همبستگی ملی ایرانیان به آن دامن می زنند.

‌ملت ایران در دفاع از حریم ولایت و رهبری متحدند

امام جمعه پیرانشهر نیز با تاکید بر وحدت و همبستگی مردم استان به خبرنگار رسا می گوید: دشمن و استکبار جهانی از اتحاد و یکپارچگی اقوام و قومیت های مذهبی در همه حال هراس دارد.

ماموستا مصطفی محمودی، آذربایجان غربی را رنگین کمان قومیت های مذهبی و دینی عنوان و تصریح می کند: حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس نشان می دهد که مردم ایران اسلامی در همه حال اتحاد و همبستگی ملی خود را برای صیانت از ولی حریم ولایت و رهبری بدون توجه به تحریم ها و تهدیدهای استکبار جهانی و بدخواهان نظام حفظ می کنند.

وی تنوع قومیتی و مذهبی استان را فرصتی منحصر به فرد می داند و می گوید: برگزاری انتخابات سالم و پرنشاط در هر دوره سبب ارتقاء مولفه های همگرایی قومیت ها در استان شده و مردم ولایت مدار آذربایجان غربی را برای حضور در صحنه های سیاسی دیگر با شور و شوق سیاسی بیشتر آماده می کند.

امام جمعه پیرانشهر، با بیان این که شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانگر علاقه و انگیزه ملت برای تعیین سرنوشت خود است، بیان می کند: حضور پر شور مردمی دشمنان را که در همه حال در صدد ایجاد تفرقه با ابزارهای مختلف همچون شبهات و اختلاف نظرهای دینی و مذهبی در میان مردم هستند، مایوس کرده و ثابت می کند که حربه های استکبار جهانی در این عرصه دیگر کارساز نیست.

همگرایی قومی از برکات انقلاب اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری حضور در انتخابات را مایه خشنودی منجی موعود امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری دانسته و بیان می کند: حرارت و شور انتخاباتی در کشور و به ویژه استان ما باوجود تهدیدها و تحریم های سردمداران استعمار آمریکا و اسرائیل نه تنها کم نمی شود بلکه اراده ملت را بیش از پیش محکم تر می کند.

حجت الاسلام سید علی اکبر قریشی، همگرایی قومی و مذهبی را از برکات مهم انقلاب اسلامی عنوان و اظهار می کند: سهیم کردن مردم از هر گرایش، قوم و مذهبی در تعیین سرنوشت سیاسی کشور زمینه و انگیزه شور سیاسی در جامعه را افزایش می دهد.

حضور پر شور اقلیت‌های دینی در انتخابات نشان دهنده اتحاد ملی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مقدمه ای برای حضور در انتخابات عنوان و خاطرنشان کرد: زنان و مردان ایرانی از اقلیت های مختلف همان‌گونه که در 22 بهمن حماسه ای به ماندگار آفریدند امروز نیز با حضور خود جهانیان را بهت زده می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به بازدیدشان از چندین شعبه اخذ رای تصریح کرد: شرکت مردم از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در انتخابات و حضور آنها در کنار هم و در صفوف فشرده نشان از اتحاد و همبستگی دارد.

وی با بیان این‌که آذربایجان غربی نماد زندگی مسالمت آمیز اقوام ، ادیان و مذاهب است، خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان غربی از هر قوم، دین و مذهب همیشه در صحنه‌های حساس با اتحاد و یکدلی حاضر شده اند که راهپیمایی 22 بهمن امسال گواهی بر این مدعاست.

خطیب جمعه ارومیه ادامه داد: مردم آذربایجان غربی با وجود تفرقه افکنی های دشمنان همیشه همسو با آرمان‌های نظام و انقلاب در صحنه بوده اند./936/ز502/س
ارسال نظرات