۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۴۹۹۹

فعالیت بیش از 600 مدرسه قرآنی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری بیش از 600 مدرسه قرآنی در حوزه آموزش و تعلیم مفاهیم و مضامین کلام وحی در سطح استان فعالیت می‌کنند.
فعالیت بیش از 600 مدرسه قرآنی در آذربایجان‌غربی
مقصود ابراهیم‌پور، رییس گروه قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: هم اینک 609 مدرسه قرآنی در سطح استان درباره تعلیم و آموزش آیات قرانی فعالیت می‌کنند.

وی تعداد دانش‌آموزان ثبت نامی در این مدارس را شصت و دو هزار نفر عنوان و خاطرنشان کرد: این تعداد دانش آموز در قالب بیش از دو هزار کلاس دروس تخصصی و عمومی قرآن کریم را فرا می‌گیرند.

این مسوول اضافه کرد: تدریس دروس مدارس قرآنی را مربیان قرآنی که در استخدام رسمی سازمان آموزش و پرورش هستند بر عهده دارند.

ابراهیم پور همچنین به برگزاری طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم در استان اشاره و اظهار داشت: تعداد افراد در نام نویسی اولیه این طرح 48 هزار نفر بوده است و زمان بندی ابتدایی طرح نیمه دوم فروردین ماه سال 91 اجرا می شود.

رییس گروه قرآن و عترت سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی یادآور شد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان نیز در چند روز اخیراجرا شده و برگزیدگان باید در نیمه دوم فروردین ماه سال آتی برای راه یابی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات در سطح استان با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر تنها یک سوم از ساختمان های آموزشی استان دارای نمازخانه است، گفت: در حال حاضر دو سوم فضا های آموزشی استان فاقد نمازخانه هستند که رساندن این عدد به حداقل ها نیازمند عزم جدی در راستای پیگیری مصوبات دور سوم سفر هیأت دولت به استان است.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: تا کنون 60 باب نمازخانه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود./936/پ202/س

ارسال نظرات