۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۵۲۴۴

آغاز به کار کمیته احیای موقوفات حوزه علمیه در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از تشکیل کمیته احیای موقوفات حوزه های علمیه استان خبر داد.
حوزه علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تشکیل و آغاز به کار کمیته احیای موقوفات حوزه های علمیه استان افزود: حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ریاست این کمیته را بر عهده دارند.

وی گفت: نخستین جلسه این کمیته با حضور مدیر حوزه علمیه و مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی و نماینده دادگستری برگزار شد.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در این جلسه مقرر شد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان موقوفات مربوط به حوزه های علمیه را شناسایی و به اعضای کمیته معرفی کند.

حجت الاسلام مقدم اظهار داشت: حوزه علمیه آذربایجان غربی موقوفات بسیاری دارد که در دست سایر ارگانها و یا اشخاص است که با پیگیری این کمیته این موقوفات احیا و در آمد آنها طبق نیت واقفان صرف تبلیغ دین و گسترش حوزه های علمیه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بی توجهی ها در سال های گذشته باعث شده موقوفات مربوط به حوزه های علمیه توسط برخی از افراد سودجو تصرف شده و برخلاف نیت واقفان انجام شود.

حجت الاسلام مقدم تاکید کرد: در صورت احیای موقوفات حوزه، بسیاری از مشکلات مدارس علمیه استان حل خواهد شد./936/پ202/س
ارسال نظرات