۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۳۸۷
آیت الله شبستری:

یادآوری حضور تاریخی مردم در برهه های گوناگون، کشور را در برابر توطئه ها حفط می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در مراسم بهره برداری از پل 9 دی تبریز گفت: یادآوری حوادث و حضور همیشه در صحنه ملت در مقابله با فتنه گران داخلی و خارجی ضروری است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم بهره‌برداری از پل 9 دی اظهار داشت: نام‌گذاری این پل به عنوان 9 دی امری مبارک و قابل تقدیر است.

وی با بیان این که 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از روزهای حساس و نقطه عطف نظام اسلامی ایران به شمار می رود، خاطرنشان کرد: یادآوری حوادث و حضور همیشه در صحنه ملت در مقابله با فتنه گران داخلی و خارجی ضروری است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به هدف دشمنان در فتنه دی‌ماه 88 افزود: هدف دشمنان نظام و مخالفان ولایت در فتنه سال 88 نه بحث انتخابات که براندازی نظام بود؛ اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران با خلق حماسه 9 دی تمام این توطئه‌ها را خنثی کرد.

امام جمعه تبریز با قدردانی از اقدام شهرداری در احداث پل نه دی، خاطرنشان کرد: عمران و آبادانی شهرها مورد تاکید آموزه های دینی و اسلامی است، شهرداری ها نقش بسزایی در ایجاد رفاه شهروندان بر عهده دارند.

وی عمران و آبادانی شهرها، گره‌گشایی از کار مردم و تسهیل عبور و مرور مردم را از توصیه‌های موکد دین مبین اسلام و ائمه اطهار برشمرد و افزود: اقدام شهرداری در احداث این پل که مصداق بارز ایجاد و تعریض راه و مسیر ترددی برای مردم است، از خدمات مورد تأکید اسلام به شمار می‌رود.

آیت الله شبستری همچنین با تاکید بر همخوانی خدمات شهری و توسعه عمرانی با موازین دینی و معماری اسلامی اظهار داشت: اگر چهره شهرها با صبغه فرهنگی و دینی همخوانی نداشته باشد، تاثیر روانی نامناسبی در جامعه خواهد داشت، معماری اسلامی در اوج شکوه، زیبایی و هنرمندی لازمه ساخت و سازهای جدید است.

وی در ادامه عمران و توسعه شهر را منوط به مشارکت مردم در پرداخت عوارض به شهرداری دانست و ادامه داد: شهرها با عوارض پرداختی مردم اداره می‌شود و مردم باید در این عرصه همکاری جدی داشته و مسؤولان نیز باید عوارض پرداختی مردم را در حوزه عمران هزینه کنند.

گفتنی است، پل 9 دی به طول 330 و عرض 14 متر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در مدت 9 ماه به‌عنوان حلقه تکمیلی رینگ ترافیکی کمربندی میانی تبریز احداث شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات