۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۴۰۱

گزارشی از عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاونان بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان به بیان عملکرد خود از زمان تأسیس این دفتر تا کنون پرداختند.
گزارشی از عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان در این چند سال پس از افتتاح توانسته با فعالیت های خود تأثیر بسزایی در مقابله با شبهات و ترویج فرقه های ضاله در استان خوزستان داشته باشد.

حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، مدیر دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که این دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان در آذر ماه سال 87 تأسیس شد گفت: خوشبختانه از زمان تأسیس تاکنون گام های مؤثری در زمینه ترویج مکتب اهل بیت(ع) در استان خوزستان برداشته شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از تأسیس دفتر نیز به ترتیب بخش های صندوق قرض الحسنه، معاونت فرهنگی و تبلیغی و سپس بخش پژوهش و آموزش کار خود را آغاز کردند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اهداف تأسیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان گفت: نقد فرق و مقابله با توسعه فرقه های انحرافی و توسعه مهارت تبلیغی طلاب از مهم ترین اهداف تأسیس این دفتر به حساب می آید.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه با برگزاری دوره های متعدد در سطح استان توانستیم تا حدودی به ملاک های مد نظر نزدیک شویم.

320 طلبه دوره عمومی تبلیغ را گذرانده اند

همچنین حجت الاسلام محمد آل مبارک، کارشناس آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه از زمان افتتاح پرداخت.

حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به مرحله عمومی آموزش مبلغ از سوی این معاونت گفت: این مرحله با شرکت 320 نفر از طلاب مدارس علمیه خوزستان به پایان رسید.

وی با بیان این که در دوره عمومی بیست و پنج کلاس در یک سال و در موضوعات روان شناسی، جامعه شناسی و آسیب شناسی تبلیغ، شیعه شناسی، مقابله با جنگ نرم و نقدی بر شیطان پرستی و وهابیت برگزار شد، اظهار داشت: پس از اتمام این کلاس ها 88 نفر از شرکت کنندگان موفق به دریافت مدرک فارغ التحصیلی شدند.

کارشناس آموزش دفتر تبلیغات خوزستان تصریح کرد: 42 نفر از این افراد پس از طی مرحله مصاحبه و قبولی در آن مجوز حضور در دوره تکمیلی را دریافت کردند.

وی با بیان این که کلاس های دوره تکمیلی در دو ترم پنج شنبه ها با حضور استادان حوزه و دانشگاه قم برگزار می شود، گفت: یازدهم اسفند ماه سال جاری آخرین مرحله از این دوره برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورت اخذ مجوز از قم، برای نخستین بار دوره تخصصی نقد وهابیت با شرکت قبول شدگان دوره تکمیلی در اهواز برگزار می شود.

جذب، شناسایی و ترغیب محققان مهم ترین هدف دفتر تبلیغات

حجت الاسلام مهدی موری کارشناس پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهداف بخش پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مهم ترین هدف این بخش جذب و شناسایی محققان حوزه علمیه و رشد و ارتقای فعالیت های پژوهشی، تحقیقی طلاب است.

وی با بیان این که تاکنون سه فراخوان مقاله در سطح مدارس علمیه استان خوزستان داشته ایم، گفت: فراخوان مقالات پیرامون اندیشه متعالی، جهاد اقتصادی و ادیان و جریان انحرافی از موضوعات فراخوان مقاله در سطح استان به شمار می آیند. تا کنون 100 نفراز مدارس علمیه سراسر استان خوزستان در این فراخوان ها به ارائه مقاله پیرامون موضوعات پرداخته اند.

حجت الاسلام موری تجهیز کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی، راه اندازی کتابخانه دیجیتال و برگزاری جلسات با حضور استادان سطح عالی حوزه علمیه را از دیگر فعالیت های این بخش برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست علمی تخصصی با موضوع جهاد اقتصادی گفت: این نشست یک روزه با حضور 45 نفر از صاحب نظران حوزه علمیه در اهواز برگزار شد.

این فعال فرهنگی با اشاره به فعالیت های انتشاراتی همچون چاپ ویژه نامه با موضوع غدیر شناسی، شبهات مهدویت و نشانه های ظهور گفت: در سال جاری با هدف بصیرت افزایی نمایشگاه کتاب با موضوع حوزه و معارف اسلامی برای دانشگاهیان برگزار شد.

وی با اشاره به ضعف موجود در ارائه مقالات و پایان نامه های طلاب گفت: نخستین کارگاه آموزشی شیوه های تحقیق و پژوهش برای طلاب و روحانیان سطح سه حوزه علمیه اهواز با حضور حجت الاسلام ضیائی فر به آموزش شیوه های تحقیق و پژوهش پرداخت.

200 مبلغ رسمی با دفتر تبلیغات خوزستان ارتباط دارند

حجت الاسلام محمد دبیری فرد کارشناس فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه از زمان افتتاح پرداخت.

وی مهم ترین اعزام مبلغ را مهمترین فعالیت این معاونت دانست و افزود: 200 نفر از طلاب حوزه علمیه اهواز پس از نام نویسی و گذراندن آزمون و مصاحبه به عنوان مبلغ رسمی دفتر تبلیغات و پس از اخذ مجوز اعزام از قم در دهه آخر ماه صفر به مناطق مختلف اعزام شدند. اعزام نخبگان جهت سخنرانی در برنامه های مذهبی مناطق حاشیه شهر اهواز از دیگر برنامه های این دفتر است.

کارشناس فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان طرح بشیران جوان را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: در این طرح طلاب جوان قبل از معمم شدن برای کسب تجربه تبلیغی به مساجد و مدارس اعزام شدند. در این طرح حدود 300 نفر از طلاب جوان شرکت کردند که قبل از اعزام آنها دوره های تخصصی از جمله آموزش بیان احکام و چگونگی روش های تبلیغ برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های کوتاه مدت نقد وهابیت، زرتشت، تصوف و عرفان های نوظهور ویژه طلاب و فرهنگیان استان خوزستان گفت: بحمدالله دوره هایی با عنوان مرزبانی از مکتب اهل بیت و با توجه به نیاز هر منطقه در شهرستان های اهواز، مسجد سلیمان، دزفول، خرمشهر، شادگان، شوش، آبادان برگزار شد. در بسیاری از شهرستان های استان خوزستان نیز دوره های ویژه نقد فرق برگزار شد./9464/ز502/س
ارسال نظرات