۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۹۶۵

تأکید آیت الله حیدری بر راه اندازی کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در شهرستان ها

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان گفت: این کمیته که در سال 85 تأسیس و به تدریج آن کمیته های استانی نیز راه اندازی شد که باید گفت برای به سرعت بخشیدن به هدف تشکیل این کمیته که همان تقویت تعامل دینی میان حوزه های علمیه و سیستم آموزش و پرورش کشور، کمیته های شهرستانی نیز راه بیافتد.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، رییس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان، 16 فروردین ماه در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان گفت: در برهه کنونی که دشمن با تمام توان خود در حال جنگ نرم با جمهوری اسلامی است بر همگان همکاری جدی با بحث آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد: این کمیته که در سال 85 تأسیس و به تدریج آن کمیته های استانی نیز راه اندازی شد باید گفت برای به سرعت رسیدن به هدف تشکیل این کمیته که همان تقویت تعامل دینی میان حوزه های علمیه و سیستم آموزش و پرورش کشور، کمیته های شهرستانی نیز راه بیافتد.

آیت الله حیدری با اشاره به نیاز ضروری نظام آموزشی کشور به مبلغان فعال و کارشناسان است، تصریح داشت: کمیته همکاری های بزرگ ترین فرصتی است که باید حوزه های علمیه و اداره های آموزش و پرورش، حداکثر استفاده را از این فرصت استثنایی داشته باشند.

رییس کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان به تبیین طرح های اجرا شده در اداره آموزش و پرورش از سوی این کمیته پرداخت و افزود: طرح ولایت با هدف آشنایی معلمان با فرقه‌های انحرافی، رفع شبهات، آشنایی با مسائل امامت و ولایت در 32 ساعت آموزش برای 8 هزار معلم استان برگزار شده است.

وی همچنین ادامه داد: طرح آشنایی با معارف مهدویت از سوی کانون فرهنگی مذهبی حضرت مهدی موعود(عج) استان ویژه معلمان با حضور کارشناسان عرصه مهدویت کشوری و استانی اجرا شد.

آیت الله حیدری اضافه کرد: طرح معراج ویژه دانش‌آموزان جهت پاسخگویی به نزدیک به 38 هزار پرسش کتبی در قالب بیش از 2 هزار جلسه با حضور 212 نفر از مبلغان برادر و خواهر اجرا شد.

رییس کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) ویژه معلمان از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان در 16 ساعت در ارتباط با موضوعات نقد عرفان‌های نوظهور، نقد تصوف، نقد وهابیت است که تا کنون حدود 4 هزار معلم در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی به دیگر طرح ها و فعالیت های انجام شده از سوی کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: طرح زلال احکام ویژه آموزش احکام شرعی به دانش‌آموزان، اهدای کتاب، قرآن و نهج‌البلاغه، محصولات فرهنگی و برگزاری همایش‌های فرهنگی از دیگر فعالیت‌های انجام شده این کمیته می باشد.

حضور مستمر ائمه جمعه از انتظارات آموزش و پرورش از حوزه های علمیه است

در ادامه این گردهمایی، عبدالرحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، به بیان گزارشی از فعالیت های فرهنگی این اداره برای دانش آموزان با کمک روحانیان پرداخت و گفت: حضور مستمر ائمه جمعه شهرستان‌ها در شورای آموزش و پرورش در جهت تقویت جریان تعلیم و تربیت، از پیشنهادات و انتظارات آموزش و پرورش از حوزه های علمیه است.

وی با بیان این‌که خوزستان از نظر جمعیت دانش‌‌آموزی سومین استان در کشور است، گفت: آموزش و پرورش فعالیت‌های زیادی به‌منظور ارتقای سطح باورهای دینی و اعتقادی دانش‌آموزان با حمایت مستقیم نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه سراسر استان و حوزه علمیه انجام داده‌است.

فلاحی افزود: اجرای دوره‌های بصیرت‌افزایی به‌منظور تفهیم فتنه 88 و بزرگداشت حماسه 9 دی‌، برگزاری نماز شکر انقلاب اسلامی، برگزاری جشن شکوفایی، اجرایی نشست‌ها و سخنرانی‌ها دینی، آموزش مسائل مربوط به بلوغ جسمی و شرعی دانش‌آموزان، برگزاری کارگاه آموزشی برای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی علمی و تخصصی با موضوع عفاف و حجاب از فعالیت‌های اداره آموزش و پرورش با حضور اساتید و روحانیون حوزه علمیه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: جذب و سازماندهی 2 هزار و 447 نفر از روحانیون به عنوان ائمه جماعت مدارس شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های این اداره است./9463/پ202/س

ارسال نظرات