۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۰۲۷

انتقاد شدید مقتدی صدر از فتواهای دوگانه مفتی عربستان

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق از فتواهای دوگانه مفتی عربستان و رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین انتقاد کرد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پیامی از فتواهای دوگانه و مغایر شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی عربستان و شیخ یوسف قرضاوی به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به فتوای مفتی عربستان مبنی بر تخریب کلیساها در شبه جزیره گفت: متاسفانه این افراد از سوی به تخریب اماکن عبادت فتوا می دهند و از سوی دیگر پایگاه های نظامی آمریکا در کشور خود را به حال خود رها کرده اند.

حجت الاسلام صدر همچنین از فتوای شیخ یوسف قرضاوی درباره ممنوعیت سفر به فلسطین به شدت انتقاد کرد و افزود: این افراد در حالی سفر به فلسطین و زیارت قدس را ممنوع اعلام کرده اند که خود به اماکنی که سراسر فساد است، حضور می یابند.

رهبر جریان صدر تصریح کرد: اینان همواره در پی ذلت و خواری ملت ها بدست حکام هستند و به جای اینکه آزادی ملت ها از اشغالگری را خواستار باشند از آزادی حکام از ملت ها حمایت می کنند.

گفتنی است این پیام در حالی صادر شد که شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی عملای مسلمین در فتوایی، سفر به قدس را حراک اعلام کرد که این فتوا با واکنش های مختلفی مواجه شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز در نشست سران کشورهای عربی که در بغداد برگزار شد به این فتوا به شدت اعتراض کرد و اظهار داشت که چنین چیزی در قرآن کریم و احادیث نبوی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه این فتوا را در گذشته نشنیده است بر لزوم حمایت از سفر مسلمانان به فلسطین و ابراز حمایت از ملت مظلوم این کشور تاکید کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات