۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۵۰۹
خطیب جمعه سیهات عربستان:

آمریکا اصلی ترین ناقض حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان از آمریکا به عنوان اصلی ترین ناقض حقوق بشر در جهان یاد کرد.
شيخ عبدالجليل الزاکي خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی، خطیب جمعه سیهات عربستان، روز گذشته در جمع نمازگران شیعه در مسجد الغدیر این شهر از عملکرد سازمان های حقوق بشر جهان به شدت انتقاد کرد و گفت: سازمان های حقوق بشر به اصطلاح برای حمایت از حقوق بشر تاسیس شدند، اما در پی مصالح استکبار جهانی بوده و در حال سرقت ثروت ها و حقوق جهانیان هستند.

وی افزود: اگر به عملکرد این سازمان ها دقت کنیم، خواهیم دید که سازمان ها هیچ توجهی به حقوق بشر در کشورهای اسلامی ندارند. این سازمان ها چه مواضعی در قبال حقوق بشر در فلسطین ارائه داده و چه حمایت هایی از اقلیت های مسلمان در اروپا و آمریکا انجام داده است؟

حجت الاسلام الزاکی با اشاره به مغایرت شعارهای سازمان های حقوقی با عملکرد آنها تصریح کرد: ملت ها نباید گمان کنند که این سازمان ها قادرند گامی در جهت مصالح ملت ها بردارند و اعتراضات صورت گرفته از سوی این سازمان ها بر قدرت های استکبار و صهیونیست ها و آمریکایی ها تاثیر بگذارد.

خطیب جمعه سیهات از بی تفاوتی این سازمان ها به حقوق بشر در کشورهای اسلامی یاد کرد و ادامه داد: سازمان های حقوق بشر تنها اسامی هستند که هیچ حمایتی از حقوق بشر خصوصا در کشورهای اسلامی نمی کنند، حتی می توان گفت که تجاوز به حقوق بشر از سوی مستکبران علیه کشورهای اسلامی به مراتب بیشتر از سایر ملت های جهان است.

وی آمریکا را اصلی ترین ناقض حقوق بشر توصیف کرد و اظهار داشت: آمریکا که خود را حامی حقوق بشر می داند اولین ناقض حقوق بشر است و اگر نگاهی به این کشور بیاندازیم، خواهیم دید که زندانیان و شکنجه شدگان فراوانی در این کشور وجود دارند که تنها خواستار بهبود وضعیت اقتصادی جامعه خود بوده اند و به این دلیل زندانی شده اند.

شیخ عبدالجلیل الزاکی خاطرنشان ساخت: سازمان های حقوق بشر و سازمان ملل چه عملکردی در قبال آنچه بر ملت یمن می گذرد داشته و چه اقدامی برای پایان دادن به جنایت های روزمره علیه ملت بحرین انجام داده اند.

این عالم شیعه درباره ظلم و ستم آل خلیفه علیه مردم بحرین گفت: هنگامی که شب در بحرین فرامی رسد رعب و هراس بر شهروندان سایه می افکند و گازهای سمی به سوی منازل شلیک می شوند تا مردم خفه شده و به شهادت برسند. سازمان های حقوق بشر همه این جنایت ها را مشاهده می کنند، اما هیچ عکس العملی انجام نداده و تنها از مصالح مستکبران، دیکتاتوران و پروژه صهیوآمریکایی حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: مواضع سازمان ملل کاملا دوگانه و مغایر بوده و در حالی که نسبت به جنایت های رخ داده در بحرین سکوت اختیار کرده به شدت در پی سرنگون ساختن نظام سوریه است. اگر اعتقاد دارید که شهروندان سوری مظلوم واقع شده اند پس باید به ملت بحرین که با سلاح ایمان و حمایت از وطن بپا خواسته و مطالبات مسالمت آمیز آنان با سلاح و زندان و شکنجه و گازهای سمی جواب داده می شود نیز به عنوان ملتی مظلوم بنگرید.

خطیب جمعه سیهات از سکوت سازمان های حقوق بشر نسبت به وضعیت انقلابیون بحرینی انتقاد کرد و افزود: سازمان های حقوق بشر به وضعیت عبدالهادی الخواجه که به این سازمان ها منتسب است نیز بی توجه بوده و هیچ تلاشی برای آزادی وی انجام نمی دهند، این چه سازمان حقوق بشر است که اعضای آن نیز از حقوق خود محروم هستند.

حجت الاسلام الزاکی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ما منادیان واقعی حقوق بشر هستیم و خواستار برقراری عدالت در جهانیم، ما منادیان جنگ نیستیم و رژیم هایی نظیر اسرائیل عاشق جنگ هستند و حقوق بشر را زیرپا می گذارند. ضربات فراوانی بر کشورهای اسلامی وارد می شوند و تنها گناه آنها اینست که از نظر تکنولوژی در حال پیشرفت هستند، اما رژیمی مانند رژیم صهیونیستی به راحتی در حال ساخت بمب هسته ای است و هیچ فشاری به آن وارد نمی شود./980/ب902/گ
ارسال نظرات