۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۶۸۵
پس از واکنش شدید شیعیان؛

وکیل مدافع سعودی از توهین به شیعیان عقب نشینی کرد

خبرگزاری رسا ـ وکیل مدافع سعودی که شیعیان را حرامزاده خوانده بود از مواضع خود در قبال پیروان اهل بیت (ع) عقب نشینی کرد.
سلطان بن زاحم وکيل مدافع سعودي
به گزارش خبرگزاری رسا، سلطان بن زاحم، وکیل مدافع سعودی که به نوامیس شیعیان توهین کرده و خشم و غضب شدید پیروان اهل بیت (ع) را برانگیخت در صفحه شخصی خود در یکی از پایگاه های اینترنتی از مواضع خود عقب نشینی کرد.

وی با اشاره به اینکه قصد توهین به شیعیان را نداشته و سوء فهم شده است، تاکید کرد که این سخنان را در واکنش به برخی مطالب مندرج در تعدادی از کتاب های شیعه بیان کرده است.

سلطان بن زاحم با تاکید بر برادری خود با شیعیان عربستان سعودی خاطر نشان ساخت که وابستگی به وطن از وجه اشتراک وی با شیعیان به شمار آمده و هیچگاه درصدد توهین به پیروان اهل بیت (ع) در این کشور نیست.

این وکیل مدافع سعودی که شیعیان را حرامزاده خوانده بود از واکنش شیعیان خصوصا شیخ حسن صفار، شیخ عبدالکریم الحبیل و النمر به سخنان وی ابراز شگفتی کرد و مدعی شد: علمای شیعه درصدد سوء استفاده از این فرصت به سود خود هستند.

وی که با هتاکی به نوامیس شیعه و حرامزاده خواندن آنان موجی از خشم را میان شیعیان جهان بوجود آورده است از علمای شیعه عربستان خواست اگر مشکلی با دولت دارند نباید این مشکلات را متوجه وی سازند.

بن زاحم که تاکید شیعیان بر لزوم محاکمه و اجرای حد قذف علیه خود را مشاهده کرد به سرعت از مواضع قبلی عدول کرده و شهادتین شیعیان را نشان دهنده اسلام آنان خواند.

گفتنی است بن سلطان بن زاحم در مطلبی که در پایگاه های اینترنتی اش منتشر شد به نوامیس شیعیان توهین کرده و اکثر آنان را حرامزاده خوانده بود.

پس از این سخنان توهین آمیز، علما و قشرهای مختلف شیعیان عربستان و سایر کشورهای اسلامی واکنش نشان داده و بر لزوم محاکمه و اجرای حد قذف علیه این وکیل مدافع گستاخ تاکید کردند.

گفتنی است شیعیان عربستان، کویت، مصر و انگلستان با جمع آوری امضا درصدد اجرای محاکمه و مجازات سلطان بن زاحم شدند./980/ب902/ک


ارسال نظرات