۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۵۸۵
روزنامه نیویورک تایمز:

ایرانیان حاضر نیستند یک ذره از خاک وطنشان را به امارات بدهند

خبرگزاری رسا - روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در مقاله ای نوشت: ادعای دوباره امارات متحده عربی بر مالکیت جزیره ابوموسی در خلیج ‌فارس حس وطن پرستی ایرانیان را تحریک کرده است.
ابوموسي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نیویورک تایمز، این روزنامه در مقاله ای نوشت: برای ایرانیان که در طی 200 سال گذشته بخاطر جنگ و تعاملات نامطلوب شاهان فاسد بسیاری از خاک سرزمینشان را از دست داده‌ و مرزهای کشورشان محدود و محدودتر شده است، امروزه در مقابل دعوی مالکیت دیگری برخاک سرزمین شان کوتاه نخواهند آمد.

در ادامه این مقاله آمده است: ادعای مالکیت بر جزایر ایرانی در خلیج فارس سالهاست که از سوی همسایگان حوزه خلیج فارس مطرح بوده و موجب تنش در منطقه شده است و ایران به طور محکم در حمایت از وطن خود ایستادگی می کند.

این نشریه می نویسد: مردم ایران از سفر رئیس جمهور به ابوموسی خرسندند و حاضر نیستند که یک ذره از خاک وطنشان را به عرب ها بدهند.

آنها در طی جنگ تحمیلی 8 ساله با عراق برای حفظ ذره ذره خاک وطن شان از جان و زندگی خود گذشتند و این خود بهترین دلیل برای حس وطن پرستی ایرانیان است.

گفتنی است کشور امارات اخیرا ادعای واهی خود را مبنی بر مالکیت جزایر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک دوباره مطرح کرده که با واکنش شدید مسوولان و مردم ایران مواجه شده است. /982/ب901/ک
ارسال نظرات