۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۸۳۴

اندیشه‎های سیاسی امام خمینی در تبریز بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری همایش ملی «سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی » آرا و اندیشه های سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تبریز بررسی می شود.
 عزيز جوانپور، رئيس دانشگاه واحد علوم و تحقيقات آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزیز جوانپور، رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، در دیدار دست اندرکاران برگزاری همایش ملی «سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی » با آیت الله مجتهدشبستری به ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه، کمیته علمی و اهداف این همایش ملی پرداخت.

وی با بیان این‎که تاکنون 80 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری انجمن ایرانی روابط بین الملل و دانشگاه امام صادق (ع) چهارم خرداد در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز برگزار خواهد شد.

جوانپور از بررسی آرا و اندیشه های سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری همایش ملی «سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی » در تبریز خبر داد و افزود: اهداف مهمی از برگزاری این همایش پیگیری می شود که نگرش و تبیین ارزش های الهی در انتخابات، با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه پیگیری می شود.

وی با بیان این‎که همایش با هدف تبیین مفاهیم و رویکرد سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی برگزار می شود، ادامه داد: مفاهیم و مبانی، رویکردهای نظری، مؤلفه ها و الگوهای سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی در سیاست داخلی جمهوری اسلامی ایران،‌ مؤلفه‌ها و الگوی‌های سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی در سیاست خارجی کشور و چشم‌انداز سیاست اخلاقی در عرصه سیاست داخلی و بین المللی از محورهای اصلی این همایش است.

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تبیین آرا و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را از مهم ترین اهداف این همایش دانست و افزود: امام خمینی(ره) رابطه دین و سیاست را به شکل کاملا معقول مطرح و یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی حاکمیت اخلاق در عرصه سیاست بود.

جوانپور گفت: هدف اصلی این همایش تبیین اسلام به عنوان دین سیاسی و اخلاقی است، چنان‎که تمهیدات لازم برای برپایی کارگاه های بحث و بررسی پیرامون نقد و ارائه پاسخ به مکاتب سکولاریزم، مدرنیزم و لیبرالیسم پیش بینی شده است.

همایش ملی «سیاست اخلاقی و اخلاق سیاسی » چهارم خرداد ماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات