۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۹۸۳
فعال سیاسی مصر:

جدایی سیاسی ایران و مصر باید پایان یابد

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم اسلامی دانشگاه قاهره،‌ با تاکید بر اینکه جدایی سیاسی بین ایران و مصر نباید بیش از این ادامه پیدا کند و ما آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم،‌ انقلاب این کشور را نیازمند بهره گیری و استفاده از تجارب انقلاب اسلامی ایران دانست.
نشست مشترک هيئت مذهبي-سياسي مصر با انديشمندان حوزه در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرالدین الزبدی نماینده مجلس مصر و استاد علوم اسلامی در دانشگاه قاهره، پیش از ظهر امروز در دیدار هیأت مذهبی و سیاسی مصر با شماری از اندیشمندان و صاحبنظران حوزه علمیه، با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی و سفر به شهر مقدس قم، ابرازداشت: دمکراسی ابزاری برای رسیدن جامعه به سطحی است که زندگی کریمانه را برای انسان به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه دمکراسی تفاوت بسیاری در کشورهای مختلف دارد، تصویری تاریخی از مصر بیان کرد و گفت: تنوع دینی و قومیتی نقطه ثروت و ذخیره سرمایه‌ای برای مصر است. جامعه ما از دیرباز متمدن و فرهنگی بوده و گرایش‌های مختلف در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته اند.

الزبدی با تاکید بر اینکه ایران و مصر دو ملت و دولت بزرگ و با فرهنگ هستند، به اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره و تاکید کرد: جدایی سیاسی بین ایران و مصر نباید بیش از این ادامه پیدا کند و ما آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

استاد دانشگاه قاهره با بیان اینکه دو ملت ایران و مصر بایستی تعامل بیشتری داشته باشند،‌ اظهار داشت:‌ تمدن ایران نقش برجسته‌ای در تمدن اسلامی فراگیر داشته و اندیشمندان ایران در تمدن اسلامی نقش مهمی را ایفا کرده اند که از آن جمله می توان به ابوریحان اشاره کرد.

 توطئه‌های بسیاری انقلاب مصر را تهدید می‌کند

حسام کامل سردبیر نشریه وتو و از روزنامه نگاران مصری نیز در نشست هیأت مذهبی و سیاسی این کشور با شماری از اساتید حوزه علمیه قم، مشترکات دو کشور ایران و مصر را بسیار دانست.

وی با تاکید بر تعامل و ارتباط دو کشور ایران و مصر اظهار داشت: در دوره انقلابی که مصر و مردم این کشور می‌گذارنند، تعامل دو کشور مهم و اساسی است و ما به تجارب انقلاب اسلامی نیازمندیم.

حسام کامل با تشریح وجوه اشتراک انقلاب اسلامی ایران و مصر، افزود: یکی از تفاوت‌های دو انقلاب این است که انقلاب ایران رهبری الهام بخش داشته و دارد، اما انقلاب مصر فاقد این ویژگی است و رهبری در این سطح ندارد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های دیگر انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مصر این است که انقلاب اسلامی ایران با محوریت رهبری آگاه بر توده‌های مردم تکیه داشت، اما انقلاب مصر بر ایجاد حرکت در توده‌ها تکیه کرد و راهبری چنین انقلابی دشوار است.

این فعال رسانه‌ای مصر با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا با توطئه های زیادی روبرو بود و انقلاب مصر نیز اکنون با توطئه‌های بسیاری مواجه است.

وی با بیان اینکه هم اعراب و هم غیر اعراب علیه انقلاب مصر دست به دست هم داده‌ و توطئه می‌کنند، گفت: انقلاب مصر برای منحرف شدن باید از تجارب انقلاب اسلامی ایران استفاده و بهره‌برداری کند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات