۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۳۹۷
امام جمعه رشت:

تهیه برنامه‌های امیدبخش و با‌محتوا در رسانه ملی به کاهش ناهنجاری‌ها کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: تهیه و پخش برنامه های امیدبخش و با محتوا با بهره‌گیری از کارشناسان آگاه و مجرب به مسائل اخلاقی و فرهنگی در رسانه ملی می تواند ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه را کاهش دهد.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته در نشست اعضای ستاد عفاف و حجاب استان گفت: حضرت زهرا(س) اسوه عفت، پاکدامنی و شکیبایی است و زنان جوامع اسلامی باید این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری های اخلاقی جوامع اسلامی گفت: آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و بهره گیری بیشتر از آموزه های اسلامی راهکاری موثر برای کاهش ناهنجاری های اخلاقی جوامع اسلامی است.

امام جمعه رشت به تلاش دشمنان اسلامی برای گسترش فرهنگ بی بند و باری غرب در ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: انسجام واستحکام خانواده، تربیت درست و اسلامی فرزندان و بهره گیری از الگوهای عفاف و حجاب اسلامی جامعه را از شبیخون و هجمه فرهنگی استکبار مصون نگه می دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در ترویج بیشتر فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود: تهیه و پخش برنامه های امیدبخش و با محتوا با بهره‌گیری از کارشناسان آگاه و مجرب به مسائل اخلاقی و فرهنگی در رسانه ملی می تواند ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه را کاهش دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) در همه جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی الگویی مناسب برای زنان امروز است، گفت: تاسی از این بانوی نمونه جهان ضامن سعادت دنیا و آخرت می شود.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی نمونه زنان تاریخ بشریت است و زنان جامعه باید صفات، رفتار و منش این بانوی بزرگ را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، الگوگیری از حضرت فاطمه(س) را سبب تعالی جامعه و کاهش بسیاری از آسیب های جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها الگوی زنان جامعه اسلامی ایران است بلکه الگویی تمام عیار برای بشریت است و اگر بانوان جامعه توانستند سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) را در خانواده خود و جامعه جاری و عملی کنند، افتخار جامعه می شوند و قدر و منزلت پیدا می کنند.

وی با اشاره به نامگذاری ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان هفته زن و روز مادر در خصوص ضرورت شناخت بیشتر سیره و مرام ایشان از سوی بانوان جامعه اسلامی تأکید کرد./950/پ203/س

ارسال نظرات