۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۳۴۶
آیت‌الله استادی:

عبدالجلیل رازی قزوینی در دفاع از مکتب دچار افراط و تفریط نشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه عبدالجلیل رازی‌قزوینی عالمی زمان‌شناس بود، گفت:‌ این عالم هیچ گاه در دفاع از مکتب اهل بیت و تشیع دچار افراط و تفریط نشد.
آيت الله استادي کنگره بزرگداشت عبدالجليل رازي قزويني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین علمیه قم، روز پنج شنبه در کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی ‌قزوینی که در مؤسسه دارالحدیث قم برگزار شد، با تجلیل از خدمات علمی وی، تصریح کرد:‌ این عالم ربانی هیچ گاه در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) دچار افراط و تفریط نشد.

وی با اشاره به کتاب نقض عبدالجلیل رازی ‌قزوینی یادآورشد: این کتاب از گنجینه های تشیع است، در این کتاب عبدالجلیل به خوبی و هنرمدانه شبهات اهل سنت را پاسخ داده و احیای این کتاب کاری ارزشمند است.

آیت‌الله استادی ابراز داشت: عبدالجلیل در بحث‌های علمی خود با اهل سنت اصول و خطوط قرمزها را رعایت کرد و ضمن احترام گذاشتن به مقدسات اهل سنت به خوبی از مکتب تشیع و اهل بیت دفاع کرد.

عضو جامعه مدرسین در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سید جلال‌الدین محدث ارموی، علاقه وی به اهل بیت عصمت و طهارت و تلاش در جهت نشر معارف اهل بیت را ستود و اظهار داشت:‌ شرح دعای ندبه از جمله آثار ایشان است و مراکز علمی و دینی باید برای انتشار شرح دعای ندبه ایشان اقدام کنند.

گفتنی است، کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی روز پنج شنبه با پیام مقام معظم رهبری و با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید برگزار شد، ‌در نوبت عصر این کنگره نیز علی لاریجانی منتخب مردم قم در مجلس نهم به ایراد سخن پرداخت. /924/پ203/ج
ارسال نظرات