۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۳۷۸
آیت‌الله شبستری:

برخی مرز انتقاد را مراعات نکرده و سوژه به دست دشمنان می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در بیان انتقاد باید مرزها را نگه داشت، گفت: برخی از انتقادات از مرز نقد گذشته و تبدیل به خوراک رسانه های بیگانه برای ضربه زدن به نظام می‌شود.
آيت الله مجتهدشبستري آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز، اهانت یک خواننده به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) و امام هادی (ع) را محکوم کرد و اظهار داشت: این شخص احساسات شیعیان و مسلمانان را جریحه‌دار کرده و باید مجازات شود.

وی با تاکید بر این‌که اهانت به مقدسات شیعیان با هدف قبح‌زدایی از این گونه اعمال صورت می گیرد، تصریح کرد: وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید نسبت به استرداد این فرد هتاک و مفسد به ایران اقدام کنند تا در مراجع ذی‌صلاح محاکمه و مجازات شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نتایج مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در بغداد، گفت: ملت ایران بر حق مسلم خود بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای تاکید دارد و غرب نه تنها بایستی به این حق احترام بگذارد، بلکه تحریم‎‌‌های گذشته را برای جلب اعتماد مردم ایران لغو کند.

غرب با تناقض‌گویی و وقت‌کشی راه به جایی نمی‌برد

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که بسته پیشنهادی غرب که به صورت شفاهی ارائه شد؛ متوازن نبود و نمی‌توانست منافع جمهوری اسلامی را تامین کند، تصریح کرد: عزم ایران برای مذاکره با گروه 1+5 جدی است و بایستی غرب وقت‌کشی و تناقض‌گویی را کنار بگذارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که تناقض‌گویی غرب مانع ادامه مذاکرات صلح آمیز هسته ای ایران خواهد بود، افزود: بدون تردید آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ عنوان مایل به نتیجه بخش بودن این مذاکرات نیستند و مانع تراشی در زمینه بسته پیشنهادی ایران مبنی بر لغو تحریم‌ها، تاییدی بر مواضع خصمانه آنها است.

وی با بیان این‌که لغو تحریم‌ها مقدمه‌ای برای جلب اعتماد ملت ایران است، تصریح کرد: دیگر دوران فشار، تهدید و تحریم به سر رسیده است و غرب برای نجات از بحران‌ اقتصادی و سیاسی نیازمند تعامل، گفتگو و همکاری با ایران اسلامی است.

لغو رژه همجنس بازان در جمهوری آذربایجان در پی اعتراض علما و مردم

امام جمعه تبریز در ادامه از لغو برنامه رژه همجنس‌گرایان در باکو خبر داد و اظهار داشت: لغو این برنامه در پی اعتراض و مواضع علما، مراجع و عموم مردم و شیعیان صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که دولت باکو تحت فشار اعتراضات مردمی این برنامه را لغو کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال تذکرات علما و به واسطه اعتراضات و راهپیمایی‌های گسترده مردم آذربایجان شرقی به خصوص تبریز و سایر نقاط کشور وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان ‌و علی حسن اف معاون سیاسی و اجتماعی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان از لغو این رژه شرم‌آور خبر داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آغاز به کار مجلس نهم شورای اسلامی در هفته آینده، اظهار داشت: دولت و مجلس برای تعالی نظام اسلامی بایستی با تکیه بر اصل وحدت، با گفت وگو، منطق و استدلال اصولی مشکلات موجود را حل و فصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته تعامل مجلس با دیگر قوا نباید به معنی از بین رفتن استقلال قوا تعبیر و تفسیر شود، چرا که در این صورت نظام برنامه‌ریزی کشور دچار مشکل می شود، رسانه‌ای شدن این گونه مشکلات، هیچ فایده ای به حال کشور و قوای مجریه و مقننه نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز با تاکید بر دقت‌نظر مسؤولان و نمایندگان مجلس نسبت به اظهارات خود، تصریح کرد: متاسفانه برخی از انتقادها به مراجع رسمی کشور به صورت درست و منطقی صورت نمی گیرد و از مرز انتقاد گذشته و تبدیل به خوراک رسانه های بیگانه برای ضربه زدن به نظام می‌شود.

آیت الله شبستری با بیان این‌که نباید سوژه دست رسانه های مغرض و معاند نظام اسلامی ایران داد، گت: از قوای مجریه، مقننه و قضاییه درخواست می‌کنم در تنظیم روابط فی مابین بر اساس عقلانیت، قانون و اعتدال رفتار کنند و اجازه ندهند دشمنان از این فضا برای ضربه به نظام بهره جویند./935/پ201/ج
ارسال نظرات