۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۴۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام هادی چهره‎ای درخشان در عرصه مباحث کلامی و تفسیری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به شخصیت علمی و معنوی ائمه اطهار(ع) گفت: امام هادی (ع) چهره ای درخشان در عرصه مباحث کلامی و تفسیری است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در مراسم پایانی جشنواره قرآنی صراط المستقیم که در قزوین برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع) با بیان این که امام هادی (ع) در زمان حکومت بنی عباس، بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ قرآنی داشتند گفت: در آن عصر از سوی ملحدان شبهات فراوانی نسبت به قرآن و دین مبین اسلام مطرح می شد که در راستای روشنگری، امام هادی(ع) مباحث گسترده و فراوانی در این زمینه ارائه کردند.

وی با اشاره به این که فضای جامعه در عصر امام هادی (ع) پر از خفقان و وحشت بود، افزود: اما آن حضرت در همان شرایط نامساعد علاوه بر فعالیت های فرهنگی از طریق مناظره، مکاتبه، پاسخگویی به سؤالات و شبهات و توضیح بینش صحیح در مقابل مکاتب منحرف، راویان و محدثان شیعه را تربیت کرد و علوم اسلامی را به آنان آموزش می داد.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: کج فهمانی هستند که مقام بزرگ ائمه اطهار (ع) را درک نکرده و بر اساس کج فهمی خویش، سخنانی را بیان می کنند که این افراد باید بدانند، قرآن و اهل بیت از زندگی ما جدا نخواهند شد.

وی ادامه داد: قرآن و اهل بیت (ع) دو موضوع مهم در زندگی ما شیعیان است و هرچه کج فهمان به زعم خود به ساحت ائمه و قرآن توهین کنند، خود گرفتار می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با محکوم کردن اهانت برخی ملحدان نسبت به ساحت مقدس امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: این افراد در واقع با این اقدامات می خواهند نور خدا را خاموش کنند ولی خودشان روبه زوال و اضمحلال می روند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن اعلام کرد: یکی از محبت های خداوند متعال به بندگانش، قرآن کریم است، این کتاب آسمانی، کتاب هدایت زندگی است که باید قدر آن را دانست.

حجت الاسلام نعمت الهی یادآور شد: اهل بیت (ع)، قرآن این کتاب آسمانی را برای ما تفسیر کردند و این موضوع نیز نعمت دیگری بوده که خداوند متعال به بندگانش عنایت فرموده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره صراط مستقیم خاطرنشان کرد: جشنواره صراط مستقیم یکی از برنامه های خوبی است که در 15 رشته اجرا شده و استقبال خوبی نیز از این جشنواره به عمل آمده و برگزاری چنین جشنواره هایی موجب شناسایی استعدادها در سطح استان می شود.

وی تأکید کرد: استان قزوین در حوزه دینی و قرآنی، ظرفیت های بالایی دارد و امیدواریم با سیاستگذاری هایی که در این بخش صورت می گیرد، فعالیت های بیشتر و بهتری را در این حوزه داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: پرداختن به قرآن کریم وظیفه دینی و شرعی همه است و همه ما باید در خدمت قرآن باشیم و استعدادهای قرآنی را کشف کرده و به سمت رشد و تعالی حرکت کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات