۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۴۵۷
با حضور مسؤولان عالی‎رتبه؛

بزرگداشت روز شهید در بغداد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نهمین سالگرد شهادت سید محمد باقر حکیم و روز شهید با حضور مقامات عالی‎رتبه عراق در بغداد برگزار شد.
سيد محمد باقر حکيم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، مراسم نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم و ارتحال سید عبدالعزیز حکیم و همچنین روز شهید عراقی، صبح امروز با حضور مسؤولان عالیرتبه این کشور در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.

حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی، جلال طالبانی، رییس جمهور، نوری المالکی، نخست وزیر، اسامه النجیفی، رییس پارلمان، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رییس مجمع علمای اهل سنت در این مراسم حضور داشتند.

علما، وزرا، نمایندگان پارلمان، سیاستمداران، اندیشمندان، رهبران گروه های سیاسی، مسؤولان مراکز اسلامی، سفرای کشورهای مختلف و جمع کثیری از شخصیت های برجسته عراق در این مراسم باشکوه که از سوی مجلس اعلای اسلامی عراق تدارک دیده شده بود، حضور یافتند.

سید عمار حکیم، نوری المالکی، جلال طالبانی و اسامه النجیفی در این مراسم سخنرانی کرده و به تبیین شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله حکیم و نقش وی در برپایی نظام دموکراسی نوین عراق پرداختند.

روز گذشته نیز مراسم مشابهی در شانزده استان عراق برگزار و یاد و خاطره آیت الله شهید محمد باقر حکیم با حضور هزاران شهروندان عراقی گرامی داشته شد.

گفتنی است آیت الله سید محمدباقر حکیم، رییس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام به این کشور بازگشت و در سال 2003 و پس از برگزاری نماز جمعه در نجف اشرف با انفجار بمب تروریستی به شهادت رسید./980/ب902/ک

ارسال نظرات