۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۹۴۸۶

اعضای جدید شورای عالی حوزه‌های علمیه معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ اعضای دور ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه از سوی جامعه مدرسین تعیین و پس از تایید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای یک دوره چهار ساله معرفی شدند.
شوراي عالي حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای اسامی اعضای دور ششم شورای عالی حوزه‌های علمیه را معرفی کرد.

بر این اساس آیات رضا استادی، سیدهاشم حسینی بوشهری، مرتضی مقتدایی، ابوالقاسم وافی، سید احمد خاتمی و حجج اسلام و المسلمین سید محمد غروی و علی نکونام گلپایگانی برای دوره ششم شورای عالی حوزه های علمیه از سوی جامعه مدرسین تعیین و پس از کسب تایید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع تقلید با حکم آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین به این سمت منصوب شدند.

گفتنی است؛ «شورای عالی حوزه علمیه قم»، تشکلی از علما و خبرگان اسلامی است که عهده‌‌دار سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در بخشهای مختلف آموزشی، اخلاقی، تبلیغی، اجتماعی، و معیشتی حوزه علمیه قم و سایر حوزه‌هایی که از امکانات و خدمات حوزه علمیه قم استفاده می‌کنند، می‌باشد. تعداد اعضای شورای عالی حداقل، 7 نفر می‌باشد و مدت فعالیت آن در هر دوره، 4 سال است.

همچنین شورای عالی، به منظور اجرای مصوبات خود و اداره حوزه علمیه، یکی از فضلای شایسته و لایق را به عنوان مدیر انتخاب می‌کند و کارهای اجرایی را به او می‌سپارد تا به کمک معاونان و سایر همکاران، آنها را اجرا نماید. بنابراین، شورای عالی، مسئول سیاست‌گذاری حوزه در حیطه مذکور در اساس‌نامه است و مدیر حوزه، مسئول تحقق‌بخشیدن به آنهاست.

شایان ذکر است، آیات و حجج اسلام والمسلمین محمد یزدی، محمد مومن، رضا استادی، مرتضی مقتدایی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، سید محمد غروی، محمود رجبی و محمود عبدالهی اعضای دوره پنجم شورای عالی حوزه بودند. /916/د102/ع




ارسال نظرات