۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۳۰۰۱۱
به مناسبت 13 رجب؛

ویژه‌نامه اینترنتی لبخند کعبه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه اینترنتی لبخند کعبه به مناسبت ولادت امام علی(ع) در پایگاه مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
ميلاد امام علي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه اینترنتی لبخند کعبه به مناسبت ولادت امام علی(ع) و به همت بخش تاریخ و سیره معصومان(ع) پایگاه مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

بر اساس این گزارش، کلیپ‌، نواهنگ، گالری تصاویر، تصاویر ویژه، موبایل اسلامی و کارت تبریک میلادامام علی(ع) از موضوعات این ویژه‌نامه مناسبتی است.

همچنین، مقالات، آورده‌اند که، مدح خورشید، زلال قلم، قفسه کتاب و ویژه‌نامه‌های پیشین نیز از دیگر بخش‌ها و موضوعات این ویژه‌نامه مناسبتی است.

در بخش قفسه کتاب این ویژه نامه امکان دانلود کتاب قضاوت‌های حضرت علی(ع) میسر است و کتابخانه تخصصی علوی و بانک جامع مقالات علوی نیز برای علاقه مندان قابل مشاهده و دسترسی است.

«علم الکتاب چیست و در دست کیست» یکی از مقالات این ویژه نامه اسیت، در بخشی از آن می‌خوانیم؛« مراد از «شَاهِدٌ مِّنْهُ» در سوره هود امیرالمومنین علیه السلام می باشد و این مۆیدی بسیار قوی برای این است که تشخیص دهیم منظور از «مَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکِتَاب» در سوره رعد - که قرار است همانند خداوند، شهادت و گواهی او پیامبر را کفایت نماید -امیرالمومنین علیه السلام است.

اگر مراد از «الکتاب» استغراق افراد یا جنس باشد که تبادر عرفی هم همین را تأیید می نماید، در این صورت از این جمله فهمیده می شود که علم به هر کتابی در نزد حضرت است چه قرآن چه تورات چه انجیل چه زبور و چه صحف چه کتاب تشریع و چه کتاب تکوین(منظور از کتاب تکوین، کل عالم هستی می باشد) یا همان لوح محفوظ، اگر مراد از «الکتاب» عهد باشد یعنی تعریف از نوع عهد شخصی باشد، مراد به احتمال قوی قرآن و به احتمال دیگر همان لوح محفوظ است و احتمال بسیار ضعیف این است که مراد خصوص تورات و انجیل باشد.

«مولود کعبه و حقیقتی به نام مصلحت» از دیگر مقالات این ویژه نامه است در بخشی از آن می‌خوانیم؛ « رعایت مصالح عالیه ی اسلام و مسلمین که گهگاه در تزاحم با بعضی ارزشها و دیگر قوانین اسلامی واقع می شود و به تعطیلی یا خلل در بعضی از آنها می انجامد خود یکی از ارزشهایی است که حضرت امیر علیه السلام به طور جدّی به آن پایبند بوده اند. به عبارت کوتاه و رسا، خود مصلحت بخشی از حقیقت است».

در تاریخ اسلام می خوانیم که پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله، در خارج از مدینه گروهی با بیعت با ابوبکر مخالف بودند. یک دسته وقتی خبر وفات پیامبر را شنیدند از اسلام بیرون شدند که آنان را در تاریخ «مرتدین» می خوانند. مهمترین آنها مسیلمه در یمامه بود که ادعای پیامبری کرد. در نزدیکی یمن چهل هزار نفر آماده حمله به مدینه شدند که اگر می آمدند مدینه را نابود می کردند، یعنی مسأله عظیم تر از جنگ خندق بود و اگر حمله می کردند و مدینه را فتح می کردند از اسلام هیچ اثری نمی ماند، حتی قبر پیامبر را هم ویران می کردند.

همچنین در مقاله‌ای با عنوان «اخلاق اداری در فرهنگ علوی» آمده است: « اصل مسؤولیت پذیری می آموزد که هر کس در هر مرتبه ای که باشد، نسبت به تمام امور و کارهای خود مسؤول و پاسخگو است. هیچ کارگزاری نمی تواند هرگونه که خواست با مردم رفتار نماید و خود را نیز پاسخگو نداند. بر این مبنا کسی حق کمترین اهانت و بی احترامی به مردم را ندارد و افراد حتی نسبت به نوع نگاه و بیان و رفتار خود مسؤول هستند».

در آموزه های علوی «امانت» والاترین چیز و امانتداری برترین کار معرفی شده است. از این رو نخستین شرط اتصاف به اخلاق اداری، امانتداری است. در سخنان گرانقدر امیر مۆمنان علی علیه السّلام چنین آمده است: «رأس الاسلام الأمانة»؛ رأس مسلمانی، امانتداری است، یعنی امین بودن و خیانت نکردن است.

علاقه‌مندان به استفاده از این ویژه نامه مناسبتی می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به نشانی
www.tebyan.net مراجعه کنند./927/ت302/ن

ارسال نظرات