۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۴۱۹
با هدف حمایت از مقاومت؛

شبکه تلویزیونی "میادین الاخباریه" راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با کم شدن مخاطبان شبکه های الجزیره و العربیه، شبکه تلویزیونی میادین الاخباریه با محوریت حمایت از مقاومت در بیروت افتتاح شد.
شبکه خبري ميادين الاخباريه


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی "میادین الاخباریه" با محوریت موضوع حمایت از مقاومت در برابر اشغالگران رژیم صهیونیستی و نیز حمایت از ملت ها و جنبش های آزادیبخش منطقه طی مراسمی روز جمعه در هتل بریستول بیروت با حضور شماری از شخصیت های سیاسی و رسانه ای لبنان افتتاح شد.

قرار است این شبکه تلویزیونی در یازدهم ماه میلادی جاری همزمان با آغاز گفت وگوهای ملی لبنان، پخش برنامه های خود را از طریق شبکه های بین المللی ارتباطات عرب سایت و نیل سات نیز شروع کند.

در این مراسم شحصیت هایی از هر دو جریان 8 و 14 مارس و نمایندگانی از اکثر سفارتخانه‎های خارجی حضور داشتند تا حدی که غسان بن جدو مدیر این شبکه به مزاح گفت: نمایندگان کشورهای 1+5 هم در این مراسم حضور دارند.

بن جدو در این مراسم هرگونه وابستگی و کمک مالی از ایران و سوریه را رد کرد و گفت: مواضع ما مشخص است و اگر کسی بدون شرط و چشم داشت، آماده کمک به ما باشد، ما قبول خواهیم کرد.

همزمان با کم شدن ببیندگان شبکه قطری الجزیره و تبدیل آن به ابزاری در دست دستگاه دیپلماسی قطر و رژیم صهیونیستی، شبکه تلویزیونی المیادین که رویکردی حرفه ای و مثبت به موضوع محور مقاومت در منطقه، بیداری اسلامی و قیام ملت های مسلمان دارد، طی روزهای آینده، بی‌سر و صدا، پخش برنامه های خود را از لبنان آغاز می کند.

غسان بن جدو خبرنگار لبنانی تونسی تبار شبکه الجزیره که به علت تبدیل شدن شبکه خبری الجزیره به ابزار دست قدرت های بزرگ دنیا از این شبکه، استفعا داد، هم اکنون ریاست شورای اداری این شبکه را برعهده دارد.

در واقع استعفای بن جدو از الجزیره به علت انحراف این شبکه از عملکرد حرفه ای و پوشش دادن خبرهای منطقه با رویکردی غیر واقعی است و این شبکه عملکردی گزینشی در قبال انقلاب‌های منطقه دارد و حوادث بحرین را به دلیل جانبداری از سیاست‌های عربستان سعودی و آمریکا، پوشش نمی‌دهد.

شبکه المیادین در صدد استفاده نکردن از واژه اسرائیل است و بر عدم حضور مهمانان اسرائیلی در این شبکه تأکید دارد چرا که عادی سازی فرهنگی و اطلاع رسانی با اسرائیل را که بسیاری از شبکه های عربی به دنبال آن هستند رد می کند.

شبکه المیادین، شعار واقعیت آن گونه که هست را به عنوان شعار اصلی خود انتخاب کرده و تأکید می کند که نام این شبکه نیز از میدان التحریر و سایر میدان های عربی که خاستگاه بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی بوده اند، گرفته شده است.

شبکه تلویزیونی المیادین در واقع پایگاهی برای گفت وگو میان جریان های مختلف در جهان عرب و تریبونی برای گفت وگو با غرب از جمله آمریکا و اروپا خواهد بود و البته محوریت اصلی این شبکه بر آرمان فلسطین، تأکید خواهد داشت و مسؤولان این شبکه آن را به عنوان یکی از محورهای آزادیبخش در جهان عرب قلمداد خواهند کرد.

المیادین قرار است از سه روز دیگر به صورت مستقیم فعالیت رسمی خود را آغاز کند و پخش آزمایشی هم نخواهد داشت اما برنامه های آن در ابتدا منحصر به اخبار و پوشش اتفاقات داغ و مهم روز در جهان عرب و کشورهای دیگر بوده و برنامه ها و مستندهای سیاسی و اطلاع رسانی را نیز ارائه خواهد داد.

شبکه تلویزیونی المیادین همچنین از اتاق فکری مرکب از خبره ترین نیروهای انسانی در حوزه تحلیل اخبار و داده ها برخوردار است که نقطه قوت این شبکه در مقایسه با دیگر شبکه های تلویزیونی مطرح جهان عرب به شمار می آید.

به گفته مسؤولان این تلویزیون، المیادین شبکه خبری 24ساعته ای خواهد بود که هدف از تأسیس آن پایان دادن به تبلیغات به دور از واقعیت شبکه قطری الجزیره است.

مرکز اصلی این شبکه در بیروت خواهد بود و البته دفترهایی را در پایتخت های کشورهای دیگر از جمله آمریکا، ایران، فرانسه، چین، مصر، تونس، روسیه، ترکیه و سوریه خواهد داشت./902/د101/ک

ارسال نظرات