۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۳۰۸۱۱

هدیه معنوی آیت‌الله صابری همدانی به مقام معظم رهبری

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان خاطراتی پرداخت و گفت: به آیت‌الله امینی گفتم این مطلبی که راجع به سوره کوثر عنوان کردم هدیه من به مقام معظم رهبری است و آن را به ایشان برسانید، بعد از مدت‌ها که به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدم ایشان فرمودند: صابری هدیه شما به من رسید و بسیار خوب بود.
عيادت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از آيات موسوي لاري و صابري همداني عيادت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از آيات موسوي لاري و صابري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی عصر امروز در منزل آیت‌الله صابری همدانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافت و با این استاد برجسته حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آیت‌الله صابری همدانی آرزوی سلامت و طول عمر با عزت کرد و از وی برای شرکت در همایش میر سید علی همدانی که اواخر امسال یا اوائل سال آینده برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.

حسینی با اشاره به این‌که امروز در جامعه ما بحث عرفان بسیار رونق پیدا کرده و برخی نیز از آن سوء استفاده می‌کنند ابراز امیدواری کرد تا کتاب عرفان آیت‌الله صابری همدانی آماده چاپ و انتشار شود تا علاقه‌مندان حقیقی عرفان از آن استفاده کنند.

در ادامه این دیدار آیت‌الله صابری همدانی به بیان خاطراتی از گذشته پرداخت و گفت: چندسال پیش که برای سخنرانی به بوشهر رفته بودم، برخی از اعضای مجلس خبرگان نیز حضور داشتند و برای آنها نیز سخنرانی کردم و در آن مجلس عنایتی به من شد و مطلبی را عنوان کردم که تا آن لحظه کسی آن را نمی‌دانست.

وی ادامه داد: در آن جلسه سخنرانی گفتم؛ در قرآن بیش از بیست و دو هزار کلمه وجود دارد که همه آنها تکرار شده‌اند اما در سوره کوثر کلماتی وجود دارد که تکرار نشده است و این امر را ناشی از عنایت حضرت زهرا(س) می‌دانستم چون علاقه‌ای شدیدی به ایشان در خانواده ما وجود دارد.

آیت‌الله صابری همدانی همچنین افزود: به آیت‌الله امینی گفتم این مطلبی که راجع به سوره کوثر عنوان کردم هدیه من به مقام معظم رهبری است و آن را به ایشان برسانید، بعد از مدت‌ها که به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدم ایشان فرمودند: صابری هدیه شما به من رسید و بسیار خوب بود و برای من دعا کردند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در گذشته از درس امام خمینی(ره) استفاده می‌کردم و بهره‌های فراوانی بردم، گفت: نخستین باری که خدمت امام خمینی(ره) رسیدم ایشان مشغول درس اخلاق بودند و نکاتی را فرمودند که هنوز به خاطر دارم و از آنها استفاده می‌کنم.

وجود آیت الله جوادی آملی را برای حوزه غنیمت و ذینفع می دانم

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات علمی و شخصیت برجسته حضرت آیت‌الله جوادی آملی تجلیل و تصریح کرد: من علاقه خاصی به آیت الله جوادی آملی دارم و وجود ایشان را برای حوزه های علمیه غنیمت و ذینفع می دانم.

در پایان این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدایایی را به آیت‌الله صابری همدانی اهدا و از زحمات این عضو جامعه مدرسین و استاد حوزه علمیه قم تجلیل کرد.

همچنین به خاطر همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جشنواره اعتکاف لوح یادبودی از سوی جشنواره اعتکاف و به دست آیت‌الله صابری همدانی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد./927/پ202/ج

ارسال نظرات