۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۴۴۴
مشاور رییس جمهور در امور روحانیت:

ایستادگی ایران در مقابل آمریکا به نفع تمام کشورها است

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی رییس جمهور ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل نظام سلطه و آمریکا را به نفع تمام کشورهای جهان ارزیابی و تاکید کرد: ایران در مقابل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ایستاده و اعتقاد دارد باید روابط ظالمانه و تحمیلی در دنیا در هم شکسته شود.
حجت الاسلام مير تاج الديني حجت الاسلام مير تاج الديني معاون پارلماني رييس جمهور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، امروز در افتتاحیه سومین اجلاس بین‌المللی بازرگانان جاده ابریشم در تبریز اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فشارهای اقتصادی نظام سلطه علیه کشورمان افزایش یافت، اما ملت ایران توانست در مقابل تحریم‎‌ها ایستادگی کرده و تهدیدهای دشمنان را به فرصتی برای خودکفایی تبدیل کند.

وی با تاکید بر این‌که ایران در مقابل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ایستاده کرده و در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت خواهد کرد، افزود: نظام اسلامی ایران اعتقاد دارد باید روابط ظالمانه و تحمیلی در دنیا در هم شکسته شود و همه ملت‌ها در روابط تجاری و اقتصادی سهم و نقش داشته باشند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 در استانبول، بغداد و مسکو اظهار داشت: آمریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی درصدد جلوگیری از دستیابی ایران به پیشرفت های علمی است، اما ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای نشان داد که ملت به هیچ‌عنوان از حقوق خود عقب‌نشینی نمی کند.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان این‌که ایستادگی نظام اسلامی در مقابل زورگویی های نظام سلطه و آمریکا به نفع همه کشورهای دنیا است، تصریج کرد: مجموعه کشورهای جاده ابریشم، ظرفیت بزرگ اقتصادی هستند که باید بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد.

وی جاده ابریشم را فرهنگ پیوند کشورها دانست و افزود: در کنار این فرهنگ، تعاملات اقتصادی و تجاری انجام می شود که برای توسعه پایدار، تعاملات اقتصادی ضروری است، از این رو گسترش تعاملات منطقه‌ای نیازمند الگوی کارآمد و حذف روادید بین کشورهای واقع در جاده ابریشم است.

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان این‌که تنها راه رسیدن به توسعه پایدار، تعامل و ارتباطات تجاری و اقتصادی است، افزود: هم اکنون زیرساخت های تجارت بین المللی در جمهوری اسلامی ایران مهیا است و این فرصت بزرگی برای توسعه تجارت و حضور سرمایه گذاران و تاجران در کشورمان محسوب می شود.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ظرفیت‌ها و مزیت های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی پرداخت و خاطرنشان کرد: در گذشته تبریز جایگاه مهمی در جاده ابریشم داشت و امروز نیز می تواند همان نقش گذشته را ایفا کند.

گفتنی است، سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم از امروز به مدت 2 روز در تالار پتروشیمی تبریز آغاز به کار کرده و تجار و بازرگانان 15 کشور واقع در مسیر این جاده در آن حضور دارند./935/پ203/ج
ارسال نظرات