۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۳۱۶۹۶

مخطوطات آیت‌الله فاضل لنکرانی به آستانه مقدسه حضرت معصومه اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ مخطوطات حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی (ره) در 20 جلد به کتابخانه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اهدا شد.
مخطوطات ايت‌الله فاضل لنکراني(ره) مخطوطات الامام الفاضل اللنکراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مخطوطات 20 جلدی حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی(ره) که عمده مباحث آن فقه و اصول و بخشی هم تفسیر است، صبح امروز هفتم تیر در مراسمی از سوی آیت‌الله محمدجواد فاضل، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به کتابخانه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) اهدا شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که این مرجع فقید همواره موفقیت‌های خود را مدیون حضرت معصومه(س) می‌دانستند، اظهار داشت: ابوی چهار پنجم کتاب تحریرالوسیله حضرت امام‌خمینی(ره) را شرح کرده بود و با برگرفتن متن دروس خارج خود از متن تحریرالوسیله امام(ره)، برای حفظ نام، نشان و راه ایشان بسیار تلاش می‌کرد.

آیت‌الله جواد فاضل در ادامه افزود: مرحوم پدرم با اینکه درس حضرت آیت‌الله خویی(ره) در نجف را درک نکرده بود، اما با این حال، دقیق‌ترین کتاب جامع آرای قم و نجف را تآلیف و جمع‌آوری کرد؛ نوشته‌های ایشان بسیار خوش خط است، به آن سبب که قبل از نوشتن نزدیک 45 دقیقه تا یک ساعت فکر می‌کردند.

وی ابراز داشت: حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) علاقه وافر و عجیبی به بحث فقه داشت، به گونه‌ای که حضرت امام‌خمینی(ره) به بحث علمی پدرم اعتماد کامل داشت و هر اثری که می‌نوشت می‌فرمود «بدهید آیت‌الله فاضل لنکرانی بخواند».

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پس از اهدای یک دوره 20 جلدی از مخطوطات حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) به کتابخانه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، با بیان این‌که مرحوم والد این مخطوطات را در سن 19 سالگی نوشته بود، تصریح کرد: تمام تلاش والد مکرم این بود که بحث اصول و فقه باقی بماند.
 
وی افزود: برخی از شاگردان حضرت آیت‌الله وحید خراسانی می‌گفتند که احتمال اشتباه در این مخطوطات وجود دارد، اما حضرت آیت‌الله وحید پس از رد این مطلب گفتند که یکی از ویژگی‌های آثار حضرت امام‌خمینی(ره) این بود که مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی آنها را به صورت مطلوب مورد شرح و نوشتار قرار داده‌اند.

توفیقات نظام و مردم از برکت وجود مراجع تقلید است

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسملین سیدمحمد سعیدی، با تقدیر از زحمات خالصانه حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) و تشکر از فرزند ایشان به سبب اهدای کتب مخطوطه به آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: همه توفیقات این نظام و مردم از برکت وجود مراجع تقلید است که در راه حفظ انقلاب و علوم دینی گام برداشته و مسیر علما گذشته به ویژه‌ امام‌خمینی(ره) را ادامه می‌دهند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که حضرت آیت‌الله شیخ محمد فاضل ‌لنکرانی(ره) به حق در این راه از تلاشهای خود دریغ نکردند، وجود شاگردانی چون آیت‌الله فاضل لنکرانی را از برکات وجود امام راحل دانست و گفت: امام‌خمینی(ره) مخلصانه در خدمت اسلام و مسلمین بود و این اخلاص در شاگردان ایشان نیز نمایان شد.

وی با اشاره به اینکه امام‌خمینی(ره) کارهایش را برای خدا انجام می‌داد و کسی که برای خدا کار کند به همه نعمات دست پیدا می‌کند، افزود: امام‌خمینی(ره) راه آیت‌الله حائری شیرازی را طی و احیا کرد و آیت‌الله فاضل(ره) هم راه امام راحل را ادامه داد و احیا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی کوشش و تلاش در راه استمرار اهداف آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که ایشان در خدمت امام‌خمینی(ره)، رهبری و نظام بودند باید ما نیز برای پیروزی و تعالی این نظام و خدمت‌گزاری به ولایت فقیه تلاش کنیم. /907/پ202/ی



ارسال نظرات