۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۴۷۹

اختتامیه چهارمین جشنواره آخرین منجی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه چهارمین جشنواره آخرین منجی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
آخرين منجي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره آخرین منجی، عصر روز گذشته  با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

 


 

در ابتدای این مراسم، سید احسان قاضی زاده، دبیر جشنواره آخرین منجی در سخنانی با اشاره به آغاز کار این جشنواره تصریح کرد: دبیر خانه این جشنواره با همت مرحوم هنردوست، قائم مقام فقید صدا و سیما، با موضوع مهدویت و دوران انتظار آخرین منجی که در تمام ادیان توحیدی وجود دارد، آغاز به کار کرد.

 

 

 

وی در ادامه افزود: با توجه نگاه فرهنگی و هنری به موضوع انتظار و فتنه های آخرالزمان که قابلیت خلق آثار هنری را دارد، دوره چهارم جشنواره با محوریت ادبیات و آثار ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی آغاز به کار کرد که با ارسال دو هزار و 400 اثر از شهرستان ها و استان ها مختلف به دبیرخانه این جشنواره، با استقبال هنرمندان مهدوی رو به رو شد.

 

 

 

در ادامه، مهدی افراسیابی عضو ستاد جشن های مهدوی در سخنانی با اشاره به برگزاری جشن های مهدوی از سوی مردم ابراز داشت: برگزار کننده جشن های نیمه شعبان و مهدویت خود مردم هستند و ستاد جشن های مهدوی با هدف ساماندهی این جشن ها شکل گرفت.

 

 

 

وی با اشاره با درخواست های این ستاد از وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: درخواست ما از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستور بازگشت دبیرخانه این ستاد از شهر قم به تهران و  راه اندازی شبکه اجتماعی مهدی یاوران است و ان‎شاءالله با دستور قاطع وزیر محترم در جشنواره بعدی شاهد فعالیت گسترده این شبکه اجتماعی باشیم.

 

 

 

در ادامه این آیین، حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که ایمان و عمل دو ویژگی وارثان زمین است، اظهار داشت: وجود مقدس امام زمان(عج) مصداق کامل عقلانیت تامّ و عمل بر مبنای عقل و علم و وارث اصلی زمین است.

 

 

 

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  این مراسم، با تشکر از دست اندرکاران این جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره حرکت ارزشمندی است که آغاز شده و در سال های بعد با رشته های افزون تری استمرار داشته باشد.

 

 

 

وی در ادامه با اشاره به سه موضوع جشنواره افزود: مردم کشور ما به شعر و ادب علاقه فراوانی دارند و ائمه(ع) اهل ادب و هنر را به گفتن حق و حقیقت در قالب شعر و ادب تشویق می کردند.

 

 

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان آثار ارسالی به جشنواره در قالب شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی با اهدای تندیس جشنواره تقدیر شد. /958/پ202/ب

ارسال نظرات