۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۷۰۹

پذیرش 450 طلبه در حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی گفت: 450 طلبه ورودی جدید امسال در 12 مدرسه علمیه استان تحصیل خواهند کرد.
پذیرش 450 طلبه در حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی

 

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه که به صورت همزمان در آذربایجان‌شرقی نیز برگزار شد، داوطلبانی که حدنصاب لازم را کسب کردند، به مصاحبه شفاهی دعوت می شوند.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که امسال 984 داوطلب علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی با یکدیگر به رقابت پرداختند، گفت: بیش از پنجاه نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک بالاتر از دیپلم و حافظ قرآن کریم معاف از آزمون بودند که تنها در مصاحبه حضوری شرکت می کنند.

 

وی با بیان این‌که مصاحبه داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه خواهران تا پایان تیرماه و قبل از ماه مبارک رمضان به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: هر مدرسه علمیه به جز حوزه علمیه صادقیه که 70 طلبه ورودی جدید را جذب می کند، مجاز به پذیرش حداکثر 35 طلبه است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 450 طلبه ورودی جدید در 12 مدرسه علمیه استان تحصیل خواهند کرد، افزون بر این‌که تعدادی از داوطلبان نیز در صورت اخذ مجوز برای راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران در تعدادی از شهرهای استان پذیرش خواهند شد.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که درخواست راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای سراب، هریس و بستان‌آباد در شورای گسترش مدارس علمیه کشور مطرح شده است، افزود: احتمال این‌که راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران بستان‌آباد مورد موافقت باشد زیاد است، که در این‌صورت فعالیت خود را از مهر ماه سال‌جاری آغاز می کند.

 

وی با تاکید بر این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر شهرهای استان در اولویت‌ کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد، خاطر نشان کرد: شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی که تحت اشراف آیت الله مجتهدشبستری فعالیت می کند، بر توسعه کمی و البته کیفی مدارس علمیه خواهران و برادران استان تأکید دارد.

 

حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران سطح سه در حوزه علمیه الزهرا(س) تبریز گفت: این آزمون با حضور 140 داوطلب برگزار شد که در نهایت 45 نفر در سه رشته تفسیر، فقه و اصول و همچنین کلام پذیرش خواهند شد.

 

به گفته مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی هم اکنون بیش از 100 طلبه به صورت حضوری و 70 طلبه خواهر به صورت غیرحضوی در سطح سه خواهران استان تحصیل می کنند./935/ت302/ب

 

ارسال نظرات