۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۳۱۵۲

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر برگزار شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی ‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین تودیع ومعارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیار زیادی برای گسترش حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفت که در حال حاضر حوزه‌های علمیه خوهران نقش بسیار مهمی در سطح جامعه دارند.

وی با انتقاد از نبود برخی زیرساخت‌ها درحوزه‌های علمیه استان بوشهر اضافه کرد: تا دو سال قبل حوزه علمیه خواهران در استان بوشهر نداشتیم ولی با تشکیل مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران شاهد توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.

آیت الله صفایی‌بوشهری به نقش حوزه علمیه خواهران درجامعه اشاره کرد و بیان داشت: جایگاه حوزه علمیه خواهران درنظام اسلامی و ارتقای فرهنگ دینی بی‌بدیل بوده است.

وی با بیان اینکه سطح پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران باید ارتقا یابد و مطالبی که در حوزه علمیه خواهران آموزش داده می‌شود به‌روز شود، افزود: بخش بسیار زیادی از بیداری اسلامی به حضور زنان مربوط می‌شود.

وی گفت: حوزه‌های علمیه بزرگ‌ترین مراکزی هستتندکه درتاریخ اسلام آثاروبرکات زیادی داشته‌اند و به‌عنوان مدینةالنور تلقی می‌شوند.

امام جمعه بوشهرافزود: حوزه علمیه خواهران در منزل حضرت زهرا(س) نخستین حوزه علمیه‌‌ای بودکه در نظام اسلامی شکل گرفت و بانوان زیادی در آن تعلیمات دینی را فراگرفتند و با مفاهیم دینی آشنا شدند.

حجت‌الاسلام جواداسماعیل‌نیا مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز در این مراسم اظهارداشت: درمدت زمان حضورخود درمدیریت حوزه علمیه خواهران همه سعی وتلاش خودرابرای ارتقای جایگاه فرهنگ دینی دراستان به کارگرفتیم وتوانستیم به نتایج مطلوبی نیزدست یابیم.

وی به برخی ازکارهای انجام گرفته در دوران خدمتی خود اشاره کرد و افزود: برای اینکه در معرض اتهام نباشم از دریافت اعتبارات در اختیار مدیر پرهیز کردم و همچنین به منظور پرهیز از اسراف از چاپ بروشور و بنر برای ارائه عملکرد امتناع کردم.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اضافه کرد: درحالی که تا قبل ازآغاز فعالیت حوزه علمیه خواهران بوشهر، ساختمان حوزوی برای خواهران نداشتیم، درحال حاضر در شهرهای عسلویه، برازجان، کنگان، بوشهر و خورموج حوزه علمیه خواهران احداث شده و یا در حال احداث است.

وی ازصدورمجوز راه‌‌اندازی دو مدرسه علمیه جدید در استان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: یکی ازمطالبات جدی مردم، روحانیت و خانواده شهدا توجه به فرهنگ عفاف وحجاب در بوشهراست که باید مسئولان به این امرتوجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با تاکید بر ضرورت حجاب و عفاف ادامه داد: باید یکی از اولویت‌های مسئولان حوزه علمیه خواهران توجه به فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر باشد.

حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این مراسم اظهارداشت: تلاش‌های بسیار خوبی در راستای بهبود وضعیت خدمات آموزشی در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاسیس مدیریت‌های استانی با هدف تمرکز زدایی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تسریع در انجام امور و افزایش نظارت بر مدارس علمیه خواهران از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه‌های علمیه خواهران است.

ابراهیمیان اضافه کرد: باوجود آن که طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند به درجات علمی بالا برسند، هدف اصلی این امر نیست.

وی با اشاره به مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مدیریت‌های استانی حوزه علمیه خواهران برای سامان‌‌دهی حوزه‌های علمیه استانی،توزیع مطلوب آموزش حوزوی،توسعه نظارت برواحدهای آموزشی،پژوهشی ومراکزحوزوی،رفع مشکلات ناشی ازپراکندگی واحدهای حوزوی و استفاده بهینه از فرصت‌‌های به ‌وجودآمده در سراسر کشور ایجاد می‌شوند.

در این مراسم حجت‌الاسلام یوسف جمالی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان بوشهر معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا قدردانی شد./919/د102/ن

 

ارسال نظرات