۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۹۸۰
آیت الله شبستری:

دین‌گریزی عامل اصلی فروپاشی بنیان خانواده در غرب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: گسترش فساد و فروپاشی بنیان خانواده در غرب، ناشی از فراموش کردن یاد خداوند و غفلت از نقش دین در زندگی است.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی ویژه دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار داشت: گسترش فساد و فروپاشی بنیان خانواده در غرب، ناشی از فراموش کردن یاد خداوند و نقش دین در زندگی بشریت است.

 

وی با بیان این‌که عامل اصلی مفاسد اخلاقی در غرب، فراموشی دین است، خاطرنشان کرد: تهذیب نفس و توجه به تربیت توحیدی در کنار تحصیل و کسب مدارج عالی علمی انکارناپذیر است، مسأله مهمی که غرب سال‌ها از آن دور بوده و امروز شاهد بحران ناشی از این تفکر الحادی را تجربه می کند.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای گریز از رذایل و حرکت به سمت فضائل اخلاقی و دینی دانست و با تأکید بر بهره‌مندی دانشجویان از فرصت‌های معنوی این ماه گفت: غفلت از لحظات ارزشمند و ملکوتی رمضان، افسوس آینده را در پی خواهد داشت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر خواهان زندگی سعادتمند در دنیا و عاقبت بخیری در آخرت هستیم، نباید از فرصت معنوی ماه رمصان غفلت کنیم، یکی از مهم‌ترین برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، کسب بصیرت و معرفت نسبت به امام و ولایت است، در حقیقت ولایت فقیه قطب نمای جامعه اسلامی در غبار فتنه‌ها است.

 

وی با بیان این‌که هجمه های سوء تبلیغی و فرهنگی ددمنشان متوجه اصل ولایت فقیه است، گفت: رهبری نظام، رمز بقای جمهوری اسلامی است، دشمنان با درک جایگاه ولایت در ایران به دنیال تضعیف ولی فقیه هستند، تاریخ نشان داده هر گاه رهنمودهای حضرت آیت الله خامنه ای مورد توجه عوام و خواص قرار گرفته، بر دشمنان و بدخواهان نظام فائق آمده ایم.

 

آیت الله شبستری در پایان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: توجه به معنویت دانشجویان در خلال این طرح بزرگ باید مد نظر مسؤولان باشد، وجود برنامه های تفریحی و ورزشی در کنار کلاس های معارف نیز مثبت خواهد بود.

 

گفتنی است، طرح ضیافت اندیشه دانشجویان در ماه مبارک رمضان از امروز با حضور 600 دانشجوی دختر و پسر آغاز و تا 21 ماه رمضان ادامه خواهد داشت./935/پ202/س

 

 

ارسال نظرات