۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۳۰۱

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب های پیشوای شهیدان، اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نامه های نهج البلاغه، اسلام و هیئت، سیمای صابران در قرآن و اخلاق در بازار به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب های پیشوای شهیدان، اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نامه های نهج البلاغه، اسلام و هیئت، سیمای صابران در قرآن و اخلاق در بازار به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
پیشوای شهیدان
 
حادثه عاشورا نقطه عطف تاریخ شیعه است؛ حادثه ای که راهی نو و سرخ، پیش پای آزادگان گذاشت و مکتبی بنیان نهاد که غایتش شهادت بود و راهبرش، پیشوای شهیدان. این اثر، روایت لحظه به لحظه هجرت امام حسین علیه السلام ازمکه به مدینه و از عرفات به قربانگاه نینواست که در واقع روایت هجرت غریبانه از مدینه به خانه خدا و خداست. همچنین گزارش صحنه به صحنه شهادت امام و یارانش در روز عاشورا، گزارش هنگامه نبرد، غریو فتح و چگونگی عشق بازی، که حسین علیه السلام در آن، محاسن به خون خضاب کرد و سرانجام روایت روزهای حزن و اندوه اسارت است که تمام دردهای خونین عاشورا را در دل اهل بیت امام علیه السلام برای همیشه به یادگار گذارد و زخم های سیاه و ژرف اهانت و توهین جاهلان، فاسقان دنیا دوستان را بر جگر سوخته شان بنهاد.
 
چاپ یازدهم این کتاب در سال 1391، در 448 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 9000 تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
اندیشه سیاسی تربیتی علوی در نامه های نهج البلاغة (جلد ششم)
 
نهج البلاغة، اقیانوس موج خیزی است که گوهرهای فراوانی از علم و معرفت را درخود، نهفته دارد؛ از آن جمله، تربیت و سیاست است که در این کتاب، به وفور به چشم می خورد؛ همان چیزی که در همیشه روزگار، دو رکن مهم جامعه بشری بوده و هست.
در این اثر، اندیشه سیاسی ـ تربیتی علوی در نامه های نهج البلاغة، به تفصل بررسی شده است.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در736 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 15000 تومان، به تازگی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
اسلام و هیئت
 در قرآن و احادیث، مطالب گوناگونی درباره آسمان، زمین، ستارگان، خورشید، ماه و دیگر مسائل مربوط به علم «هیئت» آمده است. طرح همین موضوعات، باعث شده تا دانشمندان اسلامی درباره این موضوع بیندیشند و تفسیر خود را از آیات و روایات، متناسب با دست آوردهای علمی روز، ارائه کنند.
یکی از این دانشمندان، علامه سید هبة الدین شهرستانی است که حدود صد سال پیش، در این اثر، دیدگاه های خود را موشکافانه آورده است. این اثر در روزگار خود، سرشار از نکته های بدیع درباره علم هیئت بوده، از همین رو شگفتی همگان را برانگیخت و در کشورهای اسلامی با استقبال روبه رو شد و به زبان های مختلف ترجمه گردید.
این اثر، ترجمه فارسی آن کتاب است که با قلمی روان به همت استاد سید هادی خسروشاهی صورت گرفته است.
 چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 576 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 12000 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
سیمای صابران در قرآن
 
«صبر» درخشنده ترین خلق و خوی قرآنی است که در همه سوره های مکی و مدنی به نوعی مورد توجه و عنایت پروردگار قرار گرفته است، و قرآن آن را معیار رستگاری در آخرت و ورود به بهشت و سزاوار شدن برای سلام و درود فرشتگان می داند.
این اثر، تفسیری موضوعی درباره صبر است و ماهیت و زمینه ها و آفات صبر و ... را مطالعه و بررسی می کند.
 چاپ ششم این کتاب در سال 1391، در 220 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 4200 تومان، به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
اخلاق در بازار
 
اخلاق، عاملی حیاتی و زندگی ساز است که همه فعالیت های بشری از جمله، تلاش های اقتصادی را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد و آن را با فلسفه آفرینش انسان هم آهنگ می سازد؛ از همین روست که همگام با علم اقتصاد، مذهب اقتصادی نیز لازم است تا آداب و اخلاق تجارت و نیز احکام فقهی داد و ستد را آموزش دهد.
این کتاب، با همین هدف در هفت بخش تنظیم شده است: ایمان، کلید حل مشکلات، ارزش و اهمیت کسب و کار در اسلام، تجارت، آداب کسب و تجارت، برخی از راه حل های مشکلات اقتصادی، مالکیت در اسلام واحکام کسب و تجارت.
 چاپ ششم این کتاب در سال 1391، در 224 صفحه، با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 4700 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت./969/ن601/ع
ارسال نظرات