۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۴۷۵
استاد حوزه علمیه قم:

ماه رمضان بهترین فرصت برای به فعلیت رساندن سرمایه فطری انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای به فعلیت رساندن سرمایه و توانمندی های درونی انسان دانست.
ماه مبارک رمضان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیر لاریجانی، استاد حوزه علمیه قم،  شب گذشته در جمع نمازگزاران آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل با بیان این که خداوند متعال سرمایه ها و توانمندی های وجودی را در انسان قرار داده است که باید آنها را به فعلیت برسانیم، گفت: احتکار فقط در قند و چای نیست و فردی که سرمایه های خود را به فعلیت نرساند دست به احتکار زده است و تبدیل به حیوانی بالفعل و انسانی بالقوه گردیده است.


وی با اشاره به این که انسانیت آدمی به سیرت است و نباید به صورت توجه کنیم، یادآور شد: در جریان حج بنده ای محضر امام سجاد(ع) عرض کرد که امسال حاجی زیاد است و حضرت در پاسخ به این فرد عرض کرد که لبیک گوینده زیاد است ولی حاجی کم است.


این استاد حوزه علمیه گفت: خداوند منان نه بهشت و نه جهنم دارد و ما بهشت و جهنم خویش هستیم که با اعمال خود سرنوشت مان را معین می کنیم و در سرای آخرت خود عمل به عنوان جزا و جواب به ما برگشت داده می شود.


حجت الاسلام اردشیر لاریجانی با تاکید بر این که بنای عالم بر فتح است ولی ما هستیم که با گناهان خود درهای بهشت را به روی خود می بندیم، خاطرنشان کرد: باید با تهذیب نفس و تلاش در راستای تکامل و تعالی به بالاترین مراتب و درجات برسیم تا درهای بهشت را به سوی خود باز کنیم.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که کوشش از سوی انسان و کشش از سوی خداوند متعال است، تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که در آن غایت و نهایت  کشش برقرار است که باید با اهتمام والا خود را به قرب الی الله برسانیم.


وی گفت: ماه رمضان بهترین بهانه و فرصت برای به فعلیت رسیدن در انسان است که باید از لحظه های نورانی این ماه بهره کافی را برده و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.


این استاد حوزه علمیه با بیان این که «الله» نورالسماوات و الارض است، یادآور شد: هیچ گاه از نور، نار بیرون نمی آید و از خیر محض چیزی جز خیر صادر نخواهد شد.


وی در پایان گفت: اگر در دنیا از حلال عبور کرده و به سوی حرام برویم، در سرای آخرت نیز از بهشت عبور کرده و راهی جهنم خواهیم شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات