۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۵۸۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره های آموزشی حفظ و قرائت قرآن کریم در جلفا و انتشار کتاب "فرزند آذربایجان" در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ماه مبارک رمضان، دوره های آموزشی حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور اساتید مجرب قرآنی دوره های تجوید، روخوانی، روانخوانی و حفظ توسط مؤسسه جامعه القرآن ارس دایر شده است.

 

حجت الاسلام ذاکری، امام جمعه موقت جلفا گفت: در راستای تقویت مباحث قرآنی و قرائت صحیح و ترویج فرهنگ قرآن خوانی دوره های تخصصی برای رده های سن مختلف دایر شده است.

 

وی افزود: مؤسسه جامعه القرآن ارس با بهره مندی از اساتید مجرب دوره های آموزشی روخوانی و روانخوانی و حفظ ویژه خردسالان( 4تا6 سال) و ( 7 تا 9 سال) دختر و پسر بوده و می تواند نقش بسزایی در پرورش مبانی قرآنی داشته باشد.

 

امام جماعت مسجد امام زمان(عج) جلفا همچنین از آموزش حفظ ترتیبی و موضوعی، تجوید، روخوانی و روانخوانی ویژه بانوان خبر داد و با اشاره به زمان ثبت نام در این دوره های آموزشی گفت: نام‌نویسی در این دوره ها در محل قرائت خانه مسجد امام زمان(عج)جلفا در روزهای زوج هفته از ساعت 10 الی 14 می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امروز با ادامه از جزء 15 در مسجد امام زمان(عج) جلفا قرائت خواهد شد.

 

کرسی تلاوت قرآن کریم در ورزقان برگزار می‌شود 

مهدی زارعی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت قرآن کریم در شهرستان ورزقان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار داشت: این برنامه با هدف نشر ارزشهای قرآنی و اسلامی و در جهت پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری جلسات قرآنی و استماع تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور حسن شکری قاری و حافظ نمونه کشوری هفدهم مرداد ماه جاری پس از نماز مغرب در مسجد جامع ورزقان برگزار می‌شود.

 

قرآن محوری باید مهمترین اصل در جامعه اسلامی باشد 

حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی، امام جمعه شهرستان کلیبر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، گفت: قرآن محوری باید مهمترین اصل جامعه اسلامی بوده و در عرصه‌های مختلف نمود پیدا نماید.

 

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص توجه به آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی اظهار داشت: تنها حفظ و روخوانی قران کافی نیست بلکه باید آموزه‌های این کتاب عظیم الهی در تمام ابعاد زندگی به کار گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: باید اسلام و قرآن را به صورت عملی در جامعه پیاده کنیم، در این صورت است که عدالت در جامعه برقرار شده و رحمت الهی جامعه را فرا خواهد گرفت، تقویت روحیه ایمان‌مداری و تمسک به ائمه‌(ع) ضامن سلامت روحی و روانی افراد جامعه است.

 

امام جمعه شهرستان کلیبر همچنین از انجام طرح تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی کلیبر با محوریت خدمات جمهوری اسلامی در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

سیدحجت حسینی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کلیبر نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اجرای مصوبات این شورا اظهار داشت: رمضان، بهار قرآن است و براین اساس این اداره علاوه بر اجرای برنامه‌هایی با محوریت قرآن در طول سال،‌برنامه‌های ویژه‌ای را در این ایام برگزار می‌ کند.

 

وی ترویج و نشر قرآن محوری درجامعه را از اهم فعالیت های اداره ارشاد کلیبر عنوان کرد و گفت: توزیع یک هزار جلد کتاب نغمه های آسمانی(گزیده ای از دعاهای ماه مبارک رمضان)، توزیع 470 جلد قرآن در راستای اجرای طرح تلاوت نور برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، برپایی نمایشگاه قرآن کریم، برگزاری کرسی تلاوت و اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارسباران از اهم برنامه های این اداره در ایام رمضان است.

 

تالیف و نشر کتاب "فرزند آذربایجان" در تبریز

کتاب فرزند آذربایجان با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی امین زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز انتشار یافت.

 

محمد فتح الله زاده کارشناس تشکل های دینی آذربایجان شرقی گفت: این کتاب شامل روایتی از حضور مردم آذربایجان در صحنه های حساس تاریخ معاصر ایران از زبان مقام معظم رهبری است.

 

وی افزود: این کتاب در شمارگان دو هزار جلد به چاپ رسیده است و جبهه حامیان ولایت شمالغرب کشور نیز در انتشار آن نقش داشته است، در این کتاب پیام های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مردم آذربایجان در مناسبت هایی چون سالگرد 29 بهمن تبریز ، سغر ایشان در سال 73 به تبریز مشاهده می شود.

 

گفتنی است، این کتاب در قطع رقعی و در 32 صفحه با روی جلدی زیبا به چاپ رسیده است./935/د101/ب

 

ارسال نظرات