۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۴۶۸
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

تا آزادی قدس به مقاومت ادامه می دهیم/ موشک مقاومت توانایی ضربه زدن به همه نقاط اسرائیل را دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه موشک مقاومت توانایی ضربه زدن به همه نقاط رژیم صهیونیستی دارد، بر ادامه مقاومت تا آزادی کامل قدس و فلسطین تاکید کرد.
شيخ نبيل قاووق رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت روزنامه الانتقاد، احزاب و گروه های ملی و اسلامی لبنان، شب گذشته مراسمی به مناسبت روز جهانی قدس و پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه با ارتش صهیونیستی در منطقه عرقوب برگزار کردند.

 

حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در این مراسم، قدس را معیار کرامت نظام و ملت های اسلامی و عربی توصیف کرد و گفت: قدس، مساله ای است که همه ملت های عربی و اسلامی باید نسبت به آن توجه کافی داشته باشند، این حقی است که هرگز نمی میرد، ضایع نمی شود و سرنگون نمی شود.

 

وی افزود: ملت ها، انقلاب ها و حکومت های عربی و اسلامی باید بدانند کرامت و بهار امت تا زمانی که قدس غصب شده باشد، ناقص بوده است. متاسفانه حکومت های عربی در سال های طولانی گذشته به ارسال سلاح و مال و نفت جهت فتنه و جنگ داخلی پرداختند، اما در این مدت حتی از ارسال یک گلوله به فلسطین طفره رفتند و ملت ها بر همین اساس بود که به سلاح مقاومت در غزه و رام الله و مارون الراس و بنت جبیل دلخوش کردند.

 

شیخ نبیل قاووق با اشاره به اینکه اگر مقاومت نبود سرزمین اشغالی به فراموشی سپرده می شد، تصریح کرد: ما همچنان منتظر کسانی هستیم که در سال 2000 ادعا می کردند روش های دیپلماسی ضامن آزادی مابقی سرزمین های اشغالی است، بسر می بریم. روش دیپلماسی نمی تواند زمینی را آزاد سازد یا از حاکمیت و وطن دفاع کند.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از دشمنی برخی جریان های لبنانی با مقاوت و همراهی با آمریکا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از جریان هایی که در حکومت با ما شریک هستند همچنان از شیوه سیاسی برای دفاع از وطن و حاکمیت آن استفاده می کنند و مخالف مقاومت هستند و ادعا دارند که مزارع شبعا و تلال کفرشوبا به ترسیم مرز و تفاهم با سوریه نیازمند است.

 

وی خطاب به جریان های مخالف مقاومت اسلامی تاکید کرد: آیا آسمان لبنان نیز به ترسیم مرز نیازمند است؟ آیا از دوستی شما با آمریکا و استفاده از شیوه های سیاسی و دیپلماسی برای حمایت از آسمان لبنان در برابر هواپیماهای اسرائیلی که روزانه در حال تجاوز به حریم لبنان است، استفاده می کنید؟ اگر نمی خواهید به گزینه مقاومت که کاربرد خود را در آزادی لبنان در سال 2000 و دفاع از وطن در سال 2006 به همگان نشان داد، تمسک جویید، چرا مابقی زمین های اشغال شده را آزاد نمی سازید.

 

حجت الاسلام قاووق از مقاومت به عنوان تنها راه آزادی زمین های اشغالی یاد کرد و ادامه داد: تنها استراتژی که برای آزادی مزارع شبعا و تلال کفرشو با استراتژی و معادله و قدرت مقاومت است که اسرائیل به شدت از آن می ترسد.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: موشک های مقاومت توانایی ضربه زدن به همه شهرک و شهرهای اسرائیل را دارند و ما همچنان در صحنه مقاومت خواهیم ماند و به حق خود برای تکمیل آزادی و حمایت از حاکمیت و یاری فلسطین تمسک یافته ایم.

 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: سلاح مقاومت به فتنه کشیده نمی شود، بلکه برای دفاع از قدس در برابر دشمن صهیونیسم می ایستد و به فشارها توجهی نمی کند. سلاح همان سلاح است و پرچم نیز همان پرچم است تا اینکه پیروزی عظیم محقق شود و پرچم پیروزی بر فراز قدس و مسجد الاقصی به اهتزاز دربیاورد./980/ب901/ک

 

ارسال نظرات