۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۵۶۳۲

تاکید علمای سنی بر مشارکت گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ علمای سنی لبنان، روز قدس را روز فریاد امت اسلامی خوانده و بر لزوم مشارکت گسترده مسلمانان در راهپیمایی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان تاکید کردند.
شيخ جمال الدين المحمد از علماي سني لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علما و سیاستمداران لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس، از نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تقدیر کردند.

 

شیخ جمال الدین المحمد از علمای سنی لبنان در این باره گفت: روز جهانی قدس، روز فریادی ملت های جهان اسلام است که از سوی امام خمینی (ره) آغاز شد تا همگان با دشمن واقعی که رژیم صهیونیستی است، آگاه باشند و بدانند که تنها جنگ مسلمانان با دشمنی است که قدس و مقدسات را غصب کرده است.

 

عبدالله التریاقی، رییس جریان الفجر نیز تصریح کرد: روز قدس، روز امت اسلامی و عربی است و خداوند متعال در این روز از امت برای آزادی مسجد الاقصی و فلسطین که همه عرب ها از آن تبرئه جسته اند، استفاده کند.

 

وی افزود: توطئه بزرگی علیه فلسطین رخ داده است و امیدوارم که امت اسلامی متحد شده و سال آینده در چنین زمانی شاهد پیروزی و آزادی مسجد الاقصی باشیم.

 

شیخ محمد ظاهر یکی دیگر از علمای اهل سنت این کشور با اشاره به اهمیت روز قدس، اظهار داشت: روز قدس بار دیگر فرامی رسد تا به ما یادآوری کند که مسؤولیت هایی در قبال دفاع و آزادی بیت المقدس داشته باشیم./980/ب902/ک

ارسال نظرات