۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۶۴۳
به دنبال درخواست‌های مکرر مسلمانان؛

اعیاد اسلامی در هامبورگ تعطیل اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ با درخواست‌های مکرر و پی گیری‎های پی در پی مسلمانان مقامات ایالت هامبورگ موافقت خود را با تعطیلی اعیاد اسلامی اعلام کردند.
مسلمانان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آسوشیتدپرس، شهردار هامبورگ به عنوان نخستین ایالت در آلمان با درخواست‌ مسلمانان برای تعطیلی اعیاد اسلامی موافقت کرد.

 

اعضای شورای شهر هامبورگ طی نشستی با مدیران مراکز اسلامی شمال آلمان اعلام کردند که از این پس، اعیاد و مناسبت‌های اسلامی در تقویم ایالت هامبورگ به عنوان روزهای تعطیل درج خواهند شد و دانش‌آموزان و کارمندان مسلمان می‌توانند در این اعیاد در کنار خانواده‌های خود حضور داشته باشند.

 

این خبر موجب خوشحالی مسلمانان در آلمان شده است. پیش از این آنها مجبور بودند در اعیاد مهم اسلامی دور از خانواده در محل کار یا مدرسه حضور داشته باشند.

 

اولاف اسکولز، شهردار هامبورگ گفت: در شهر هامبورگ هزاران مسلمان زندگی می‌کنند و آنان نیز همچون پیروان ادیان مسیحیت و یهودیت حق استفاده از روزهای تعطیل در اعیاد دینی خود را دارند.

 

گفتنی است، گروه‌های راست‌گرای افراطی و اسلام‌ستیز تهدید کرده‌اند که آخر این هفته، برای مقابله با آنچه اسلامی شدن آلمان می‌خوانند، در مقابل مساجد بزرگ برلین تجمع خواهند کرد./982/ب902/ک

 

 

ارسال نظرات