۲۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۶۰۷۶
مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم:

رسانه ملی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گام بر می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم گفت: رسانه ملی رسالت خود را برای ترویج فرهنگ قرآنی و بهار قرآنی در داخل و خارج از کشور به بهترین شکل انجام داد.
محمدي نيا مدير كل صدا و سيماي استان قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهرام محمدی نیا، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم، در مراسم آیین اختتامیه ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) که شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریه اهل بیت(س) برگزار شد، جلسه قرآن حرم حضرت معومه(س) را مصداق آیه 261 سوره بقره دانست و گفت: هر حرکتی که برای خدا باشد دارای اجر و پاداش چندین برابر است.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم با بیان این‌که امسال پنجمین سال برگزاری ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) است، ابراز کرد: پس از پخش این مراسم از طریق رسانه ملی هزاران جلسه به این شکل در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

محمدی نیا با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) گفت: بی دلیل نیست که مقام معظم رهبری به جوانان میهن اسلامی می‌بالند.

 
وی با اشاره به این‌که رمضان ماه بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: رسانه ملی رسالت خود را برای ترویج فرهنگ قرآنی و بهار قرآنی در داخل و خارج از کشور به بهترین شکل انجام داد.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم تصریح کرد: اینگونه مراسم در اماکن مقدسه نشان می‌دهد که شیعه علاوه بر توجه به اهل بیت(ع) و پیروی از آنها به قرآن نیز توجه ویژه‌ای دارد و به علاقه مندی و انس با قرآن شناخته می‌شود.


محمدی نیا با بیان این‌که مقام معظم رهبری در حکم رئیس صداوسیما توجه به دین، اخلاق، امید و آگاهی را ضروری دانسته‌اند، ابراز کرد: رسانه ملی با پخش مراسم مذهبی و ترتیل خوانی به ترویج فرهنگ قرآنی و دینی پرداخت.


وی با اشاره به این‌که دویست برنامه به طور مستقیم در ماه مبارک رمضان به همت این مرکز در رسانه ملی پخش شد، افزود: حرم حضرت معصومه(س) در فعالیت‌های قرآنی حرف نخست را می‌زند.


مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم عنوان کرد: قاریان و مرتلان انتخاب شده در مراسم قرآن خوانی حرم حضرت معصومه(س) جزو بهترین قاریان کشور بودند.


محمدی نیا در پایان با اشاره به درس تفسیر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در حرم حضرت معصومه(س) که با حضور گسترده مردم همراه بود و حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه حجتیه قم، تفسیر و روخوانی قرآن را موجب تقویت علوم باطنی و فهم قرآن ذکر کرد./927/پ202/ع

ارسال نظرات