۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۳۶۴۲۸
امام جمعه شهر مهربان:

غرب نگران نتایج پایانی اجلاس عدم تعهد در تهران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مهربان گفت: برگزاری اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.
جنبش عدم تعهد

 

حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه شهر مهربان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح نتایج برگزاری اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و اظهار داشت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران پیام واضح دیپلماسی فعال نظام اسلامی به تحریم های یک جانبه غرب است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای جنبش عدم تعهد در عصری که تمام کشورهای جهان باید تابع بلوک شرق یا غرب می‌بودند، فریاد استقلال و آزادی را سر داد و امروز ایران در شرایطی ریاست این اجلاس را بر عهده خواهد داشت که غرب نگران نتایج و توافقات پایانی آن است.

 

امام جمعه مهربان استعمارزدایی، مبارزه با امپریالیسم جدید و ایجاد وحدت و یکپارچگی در کشورهای عضو این جنبش را از مهم‌ترین رویکردها و اهداف کشورهای غیر متعهد دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.

 

وی به تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های مسموم دشمنان به ویژه آمریکا برای عدم حضور سران کشورها در اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌های دشمنان، این اجلاس با حضور 120 کشور در تهران برگزار می‌شود و دو هزار نفر خبرنگار این رویداد مهم و بی‌نظیر را پوشش خبری می‌دهند.

 

حجت الاسلام جلیلی با بیان این‌که شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در دوران اوج بیداری اسلامی در منطقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا امروز در حالی شاهد برگزاری این اجلاس خواهند بود، که نتیجه سال ها تحریم، تهدید و فشار سیاسی را در حمایت کشورهای عدم تعهد از حقوق ملت ایران مشاهده می کنند.

 

امام جمعه مهربان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای هئیت دولت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: ولی امر مسلمین جهان در این دیدار توصیه‌های راهگشا و کلیدی بیان فرموده و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف عمرانی، علمی و فناوری در طول فعالیت دولت نهم و دهم را مورد تجلیل قرار دادند.

 

وی به ارتقای جایگاه ایران در عرصه سیاست خارجی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌ سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی، برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت، از جمله ساده‌زیستی و دوری از تجمل، استکبارستیزی و افتخار به انقلابی‌گری و تلاش برای ارتباط گسترده با مردم، از جمله نقاط قوت دولت است که منشأ برکات و آثار مثبتی بوده است.

 

حجت الاسلام جلیلی حمایت از تولید، رسیدگی به واحدها و کارخانه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، ‌فعال‌سازی واحدهای متوسط و کوچک، مدیریت منابع ارزی و حمایت همه‌جانبه از تولید ملی را از دیگر توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت عنوان کرد و افزود: توصیه رهبر انقلاب به هیأت دولت این بود«برای خدا کار کنید و لحظه‌ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهید.»/935/ت303/س

ارسال نظرات